Gå til innhold

Huff, jeg blir litt engstelig jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg kommet på til dag 31 uten å ha sett snurten til noen tante, jeg, som har hatt forholdsvis stabile sykluser i det siste på ca 25 dager.

Jeg blir så engstelig for at jeg er på vei inn i overgangsalderen, jeg kjenner at panikken er på vei. Det er utrolig tungt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å muntre meg selv opp. Tenk om jeg kommer i overgangsalderen nå. tenk om jeg ikke lykkes med prosjekt baby, å få nr 4 er mitt livs prosjekt akkurat nå. Har forresten vært det noen år nå.

Jeg må legge til at jeg ikke har noen andre symptomer på overgangsalder. Jeg er for tiden rimelig stresset, og håper at det er det som er grunnen til mensrotet. Kronisk stress er jo ikke akkurat bra for kroppen og det har vel selvfølgelig innvirkning på syklusen også.

Jeg må vel bare roe meg ned og tro på at tante er på vei snart til meg.

Huff som jeg hater det når det blir sykluskrøll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir for drøyt!

Har sitter en annen stakkar, barnløs og nærmer seg 40, og så klager DU - med tre barn fra før - over at mensen er noen dager sein...?!!

Ærlig talt!

Skrevet

Ehhhh..... Nå er du tydeligvis ikke en av de som pleier å være her inne....... Er du tjukk i hue eller bare tjukk i hue??? Om du attpåtil må utrykke deg så sterk, så kan du i det minste være så tøff at du bruker nicket ditt! Ingen vet hvem du er for det vet du, men da får du i det minste litt mer respekt og hold for meningene dine. Nå blir det bare dumt og barnslig, og egentlig ikke tatt så veldig seriøst. Men sårende for Agne er det nok!!!

Skal jeg være like usaklig som deg da, uten å vite en dritt om bakgrunnen din, og si at når du er så dum å vente til du omtrent er 40 år med å få barn, så kan du bare ha det så godt? Hva vet jeg om du har slitt i 10 år??? Ingenting.... derfor mener jeg heller ikke det jeg skrev sist! Men det er du kanskje for dum til å skjønne??? Som 40-åring bør du ha skaffet deg liiiitt livserfaring og holde deg for god for sånne utsagn. Ingen sympati fra min side i hvert fall. Feiging!

Skrevet

Hei Agne.... Ikke ta sorgene på forskudd, selv om det er utrolig lett å si/skrive.

Ønsker deg bare lykke til, så krysser jeg fingre og tær for at det "kun" er stresset som tuller med syklusen din :)

Stor klem

Skrevet

Agnes, hvis du bekymrer deg mye over syklus endringen vil det kanskje av-stresse å få avklart fsh og lh verdier hos gynek.? Du har kanskje gjort disse målingene. Som ufrivillig barnløs, og nære 40 (lik den andre anonyme her), har det vært viktig for meg å få avklart evt endringer i kroppen og om alt faktisk er ok. Tross at jeg har vært gravid tidligere, men mistet. Stort sett er alt iorden ! Og du vet du kan få barn i utgangspkt.! Med alderen er det ikke uvanlig det kan ta lengre tid...

Dotten, uansett hvordan noen uttrykker seg i et innlegg - så ligger det oftest sorg og fortvilelse bak over å være barnløs, gjerne over flere år. Og for noen kanskje et tap i tillegg. Så er det jo slik at de fleste av oss kvinner faktisk ikke har valgt å vente med å få barn. Burde være unødvendig å nevne faktisk... Med moderne livsviten og et voksent hode vet vi vel at verden ikke er svart hvitt, ikke sant ?

Ja, jeg er også anonym, fordi det passet meg slik i dette innlegget. Valgfritt det.

Håper forøvrig at alle lykkes, på den ene eller andre måten :)

Skrevet

Stakkars deg Agne. Tenk å få slengt slikt i ansiktet når du legger inn et innlegg. Selvfølgelig får du lov å være frustrert når kroppen ikke er på stell. Slike frekke svar burde heller legges inn på kranglesiden slik at men kan få ut sin frustrasjon der. Skjønner jo at folk som er barnløs har en forferdelig sorg hvis de ønsker seg barn, men den anonyme burde skjønne at en slik kommentar er fryktelig sårende.

Håper du får tantebesøk snart da. Rart å si det egentlig siden vi egentlig slett ikke vil ha noe tante på besøk.

Mange trøsteklemmer fra

Skrevet

Nå var vel ikke det andre anonymet innlegget ment som frekt. Vi er da ikke her for å krangle, over 35 som vi er og med bedre viten. Refleksjoner og meninger burde det være rom for. Språk og form er noe annet.

Skrevet

Rolig,rolig Agne dette ordner seg for slike snille gamle damer som du og jeg. Dette var drøy kost kan ikke unnskylde denne oppførselen fra noen, vi er vel tross alt i samme bås og kaster ikke stein når man sitter i glasshus.Og de som i tillegg er anonyme er kjempefeige og helt tydelig bare ute etter å såre . Dette hever vi oss over dere, kanskje vi skal be om å få anonymknappen fjernet . Vi må jo støtte hverandre vi som er her inne og sliter og da trenger vi vel ikke å være anonyme jeg liker å vite hvem jeg snakker med. Så tilbake til sakens kjerne kjære agne alle har jo noen dager innimellom som man ikke skjønner bæret av, du kan ikke være gravid da? Min sykluss er helt i ballanse nå, venter på ikm med lengsel og smerte 6.10 har jeg ikm. Jeg begynner å bli desperat med tanke på at hver mnd. fører meg lengre og lengre mot overgangsalderen. men det er ikke det samme som at vi gir opp nei langt ifra vi går på med dødsforakt. Den dagen gubben ikke klarer flere runder i halmen er han forespeilet at jeg kommer til å spjelke han og ta han inn på båre, bare trusselen er nok til at han står i giv akt. Jeg vet jo ikke hva du har prøvd og heller ikke alderen din kanskje vi skulle lage en tipsetråd for oss prøvere med hva de enkelte parene prøvde når de lykkes. Jeg vil jo gjerne ha en liten til jeg og. Klem fra viny

Skrevet

Hei Agne :o)

Lett for meg å si,men du kan faktisk påvirke syklusen din med psyken

og med stress..Akkurat som om det er lett å tenke på noe annet !

Vedrørende det surmagede anonyme innlegget lengre oppe har jeg bare en eneste kommentar.

Jeg er selv barnløs,men ser ingen grunn til at jeg av den grunn skal sette meg selv foran andre når det gjelder å få innfritt ønske om å bli gravid.

Så smålige er ikke vi på dette forum.Så kjære anonym-det er kanskje en del tanker og holdninger du bør bearbeide før du går hen og blir gravid ?

Hilsen

Skrevet

Veldig leit å lese hvor misforstått man kan bli. Alt var ment som støtte og gjensidig forståelse. Fordi vi ønsker oss barn.

ps: jeg støtter ikke kommentaren i den første anonyme meldingen.

Det er vel få av oss her inne som kjenner personen bak et nick - blir gjerne like anonymt, men innholdet burde jo være det viktigste. Altså ingen urettferdige eller krasse tilbakemeldinger. Bim har ingen regler for oss om å holde oss til kun et forum her inne. Vi søker vel de sidene som er aktuelle for oss til enhver tid.

Egentlig trenger jeg ikke skrive dette engang eller bry meg mer nå, men dette ble veldig merkelig etterhvert.

Lykke til alle sammen (seriøst!) :)

Skrevet

Hei Agne!

Ville bare uttrykke min støtte! Håper syklusen går seg til, og at du får oppfylt drømmen din snart. Og det å få oppfylt drømmen håper jeg for meg selv, og for alle dere andre også!

Det blir meningsløst å begynne å sammenligne ens egen situasjon med andres. Jeg er barnløs, men det er da vel ikke noe mer skuffende for meg hver måned når jeg ikke lykkes enn for andre som har barn fra før? Dette perspektivet til den første anonyme ble litt merkelig, mildt sagt! Agne, ikke bry deg om sånne dumme innlegg!

Og du anonyme skjønte kanskje selv at innlegget var usaklig, slemt og urettferdig, siden du måtte være anonym...?

Lykke til Agne

Trøsteklem

Skrevet

Til deg, du anonyme.

Som du sikkert forstår av de andre innleggene på denne tråden så er det ikke pent gjort av deg å ikke ta mine følelser på alvor. Det er en lite fin og god metode å bruke. Mine følelser omkring det å bli gravid tar jeg hver mnd opp til vurdering. Er dette noe som jeg er villig til å fortsette med å prøve på, er det lurt av meg å satse videre på et prosjekt som ser lite lovende ut osv....

Jeg kan selvfølgelig nesten forstå din frustrasjon over hvordan din situasjon er, men fullt ut forstår jeg jo ikke din sit. siden jeg, som du påpeker,har tre barn. Jeg ber om en viss forståelse fra deg over min sit. Det er ikke slik at de barnløse har monopol på å være bekymret for syklusrot og annet som følger med i farvannet av et ønske om å bli gavid.

Jeg sier dette for å be deg om å tenke over hva du sier neste gang du føler for å komme med ironiske anonyme innlegg, Det kan virke svært sårende for de som mottar slike innlegg og det har ingen hensikt å rette opp pekefingeren og be folk om å komme seg til "skammekroken"

Det kan ikke være slik her inne at vi som ønsker oss flere barn ikke skal få snakke om det, uttrykke vårt savn og vår lengsel likeverdige med de barnløse.

Jeg må få lov til å uttrykke medfølelse med deg over at du ikke enda har fått noen barn, men det gir deg ikke rett til¨å være sint på oss som har barn, ei heller til å komme med slike utsagn.

Når jeg skriver om mensen som ikke dukker opp så er det av en oppriktig bekymring over om overgangsalderen er på vei, og det er en ting som for meg er veldig alvorlig. Da er det litt dumt å bli mottatt slik.

Håper at jeg har klargjort hva jeg mener og hva hensikten med mitt innlegg var.

Skrevet

Hei Agne!

Jeg støtter deg :) Og kjenner til dine bekymringer for at overgangsalderen lurer rundt hjørnet..

Jeg er selv 40 år og ønsker en lite attpåklatt.. Det er vel like ærlig å ønske et barn til som å ønske det første eller andre barnet??Sliter selv med høye FSH og LH verdier, noe som gjenspeiler seg i for kort folikkelfase -og dermed nedkortede sykluser i forhold til tidligere...

Alle her er vel i mer eller mindre grad i ulike livssituasjoner, men alle har vel lov å håpe og ønske seg et barn for det??

Heia Agne, og lykke til videre i jakten :o))

Klem

Skrevet

Hei Anonym som skrev en kommentar til meg!

Nå skrev jo ikke jeg noe direkte angrep på henne (anonyme), som jeg mente. Men bare fremlag saken like "tåpelig" som henne. Hun angriper Agne fordi Agne er fortvilet over syklusrot og ingen mens... og mener også at Ange skal være glad, da hun allerede har 3 barn. Skal man ikke få lov å være lei seg for ikke å få nr. 4 da? Ønsket om barn er jo like sterkt for det vil jeg tro, uansett om man har 0 eller 10 fra før.

Bare fordi man selv nærmer seg 40 og barnløs skal man få lov å skrike ut av seg hva man vil, selv om det sårer?? Hun vet jo tydeligvis ikke noe om historien til Ange. Nei, man bør heller holde seg for god til å kommentere noe da. Bedre å holde kjeft enn å være ufin.

Jeg skrev følgende:

"Skal jeg være like usaklig som deg da, uten å vite en dritt om bakgrunnen din, og si at når du er så dum å vente til du omtrent er 40 år med å få barn, så kan du bare ha det så godt? Hva vet jeg om du har slitt i 10 år??? Ingenting.... derfor mener jeg heller ikke det jeg skrev sist!"

Her skriver nå jeg ganske så tydelig at jeg egentlig ikke mente noe med utsagnet "at når du venter til det er 40, kan du bare ha det så godt".... for heller ikke jeg vet noe om anonymes bakgrunn, men bare ville gjøre henne oppmerksom på at man kanskje skal "feie for egen dør først", om du skjønner.......!?

Nei, vi er jo her for hverandre. Støtte, klagemur osv, men å gå til direkte angrep og være ufin, det bør man uansett fortvilelse, holde seg for god til. Men, det er nå min mening!

Skrevet

Til Dotten: Har du barn fra før?

Skrevet

Of cause. Har du ikke lest profilen min :) Hvordan det?

Skrevet

Det ante meg...

En kommentar som "Ønsket om barn er jo like sterkt for det vil jeg tro, uansett om man har 0 eller 10 fra før" er helt på trynet og virkelig et slag under beltestedet for oss som kjenner klokka tikke uten å ha opplevd underert å bli mamma enda.

Hva tror du er verst: Å aldri få barn eller å ikke få nr. 4???????????

Skrevet

Sorry anonym...

Selv om jeg ikke har opplevd å bli mamma selv enda,

så klarer jeg faktisk å se det at andre ønsker seg flere barn.

Synes forøvrig det blir helt på trynet å skulle vurdere det opp i mot hverandre jeg...Du evner tydeligvis like lite å se en flerbarns mors ønske om flere barn,som du tiltror henne å se din situasjon...

For du som ikke har barn,du bare vet jo at ingen kan ønske seg barn mere enn deg ?

Jeg tror forøvrig du hadde trengt noen å snakke med om tankene dine jeg.

Du kan umulig ha det godt med deg selv.

Hilsen

Skrevet

Du har helt rett, jeg har det ikke godt!

Jeg er ufrivillig barnløs og snart er det for sent - for meg er dette et helvete jeg må leve med hver eneste dag, og da gjør det jæ... vondt å se hvordan andre som allerede har blitt mamma FLERE ganger "syter og klager" over luksusproblemer!

Skrevet

For deg er det et luksus problem-

for dem det gjelder trolig ikke....

Jeg lever også i den samme hverdagen som deg.Som ufrivillig barnløs.

Kanskje blir det også realiteten for meg resten av livet.

Forskjellen er at jeg ikke velger å la min egen bitterhet gå utover andre eller måten jeg betrakter omverdenen på.Jeg blir ikke mindre barnløs av at naboen får et barn mindre.Jeg blir ikke mere lykkelig av å se andres ulykke.

Jeg håper virkelig du lykkes anonym,og oppnår det du ønsker deg.

Jeg vet ikke hvor gammel du er,og hvor du selv setter grensene for prøving.

Men jeg håper du får oppleve å bli mamma.

Hilsen

Skrevet

Til denne anonyme som er så opptatt av at andre ikke skal ha rett til å verken lure eller stille spørsmål som kan oppfattes som syt og klag:

Har du noen gang tenkt på at du selv kanskje burde gått litt inn i deg selv, og faktisk sluttet å være så bitter mot andre?

At du er ufrivillig barnløs, det kan du da ikke med full rett kreve at andre skal ta fullt hensyn til?

Har du ikke forstått at her i verden så er vi forskjellige, vi lider av forskjellige ting, vi tenker forskjellig.

Det som er en filleting for deg, kan være en stor sak for andre.

Hvis du virkelig ikke klarer å takle at andre ikke tenker som deg, så anbefaler jeg deg å finne deg et annet forum å herse på .

Her inne er takhøyden litt større enn hva den er i din lille verden.

Beklager, jeg synes du er ufin og du behandler folk dårlig!

Skrevet

Til den barnløse anonyme som nærmer seg 40

Jeg er også barnløs og raser av sted mot 40 i god fart, så jeg forstår faktisk din fortvilelse og sorg. Jeg er også selv redd for å forbli barnløs.

Men det gjør da ikke saken verken bedre eller verre for deg om andre holder kjeft om sine følelser? For alle opplever skuffelser innimellom og alle kan være fortvilet og lei seg, og det er det lov å gi uttrykk for. Som sagt; jeg ser ikke vitsen med å rangere hvem som har mest 'rett' til å være skuffet og fortvilet. Mine følelser er helt subjektive, og jeg mener jeg har rett til å ha og gi uttrykk for de følelsene jeg har. Det har alle andre også!

Jeg skjønner virkelig veldig godt at du har det vondt! Jeg ønsker deg alt godt - håper du får det bedre snart. Noen ganger trenger man litt hjelp til å sortere og bearbeide tanker og følelser også, og det er ikke noe nederlag å be om hjelp!

Skrevet

høres ut som en viss s******* dette....

Skrevet

For deg sier svaret seg selv, for Agne, ville nok svaret vært anderledes.... Ellers signerer jeg bare svarene under her jeg, fra bl.a. Vil så gjerne...... Kunne ikke sagt det bedre selv.

Sorry anonym som er barnløs og nærmer deg 40. Klarer ikke helt å gi deg sympati, når du har så lite å gi selv.........!

Og selv om jeg har barn fra før, gir det ikke deg noe mer rett til å være bitter og stygg mot andre eller meg, fordi du selv er barnløs. Jeg ønsker LIKE MYE nr. 2 som du ønsker nr. 1...... Savnet vil være der uansett, men jeg skal være enig at klart det er bedre å ha ett enn null barn, men de barnløse har ikke mer "rett" på å syte og klage.... Nei, nå gjentar jeg bare meg selv.....

Ønsker deg uansett lykke til, og håper du blir gravid snart med en liten spire, slik at også du kan oppleve gleden med små barneføtter.....! Men, få deg gjerne litt bedre humør først. Det hjelper ikke å være deppa. Dette er IKKE stygt ment!

Skrevet

For en røre du har kommet opp i du anonyme. Denne siden er jo for alle over 35 som ønsker seg barn, nr 1 el nr 2, 3, 4, el, sågar nr 5 og 6 også for den saks skyld.

Hvis du har så store problemer med at vi som har barn fra før skriver om vår sorg og savn vedr. det, så må du være så snill å prøve på deg på en annen side i stedet for denne. Slitere er jo en side som passer for deg, eller depresjoner. Det er flaut å lese hva du skriver og hvilke holdninger du har. Her er det ikke snakk om mye empati og foraståelse for andres situasjon. Du må alikevel prøve for din egen del å finne en vei ut av bitterheten som har rammet deg selv. Det kan da ikke være slik at du skal gå rundt og være sinna på meg og andre i min situasjon for at vi faktisk ønsker oss flere barn. Det er så på "bærtur" som det kan bli. Du må huske på at ingen får det bedre av å være bitre og sinte på andre, men den som får det verst, det er du selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...