Gå til innhold

Sykemelding mellom 2 permisjoner - samme som pseudotvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere jenter som vet?

Jeg er i svangerskapspermisjon frem til første uken av oktober. Skal ut i ny permisjon igjen første uken i desember.

Gikk i 100% vikariat før forrige permisjon. Det er nå oppsagt og jeg er ansatt videre i en 25% stilling. (som jeg forøvrig har gått i før også, da fylte jeg opp med ekstravakter til 100%)

Nå skal jeg ikke tilbake i jobb, men er søkt på svangerskapspenger. De regnes ut akkurat som sykepenger. Men jeg får jo ikke mulighet til å ta ekstravakter opp til 100% lenger.

Jeg lurer på: får jeg utbetalt 100% eller 25% lønn nå? Sånn som jeg har skjønt det, så når en blir sykemeldt rett ut fra permisjon, så får en sykepengene regnet ut fra det grunnlaget en hadde før permisjonen?

Det gjør jo himmelvid forskjell så jeg er litt småsvett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regelen er vel at du får de et gjennomsnitt av de seks beste av de ti siste mnd. Dermed vil jeg tro at du vil få permisjonspenger ut fra det du får utbetalt i permisjon nå.

Ellers vet jeg at det går an å fremskynde permisjonen.Dvs. at du kan starte permisjonen to mnd. tidligere, og dermed også avslutte den to mnd. tidligere.

Vet jeg har lagret noe jeg leste om dette på en annen PC. Kan se om jeg finner det litt senere:-)

Skrevet

Hmm...okei, men jeg vil jo helst ikke begynne tidligere da, siden jeg har fått innvilget svangerskapspenger de to månedene. Trodde kanskje at det var en regel om at jeg fortsetter i den lønna jeg hadde før jeg gikk ut i permisjon, samme som hvis jeg hadde blitt syk.

Men kanskje jeg bare fortsetter i de 80% jeg står i nå...

Skrevet

Hmmmm, for å ta mitt tilfelle da som er litt enklere..... Jeg er i fast jobb med fast lønn, gikk tilbake i jobben etter svangerskapspermisjonen i juli, ble sykmeldt i sept og får samme utbetalt som når jeg jobbet. Når jeg går ut i permisjon får jeg igjen 80% av den vanlige lønna mi....

Skrevet

Da du ble sykemeldt, hadde du da jobbet fulltid en stund eller kom du rett fra permisjon?

Skrevet

Jeg jobba fulltid i 2 mnd ca, men jeg tror ikke det skal ha noe å si altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...