Gå til innhold

arbeidsintervju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i arbeidsintervju neste uke, og trenger litt hjelp..

Hva kan man si er negativt om seg selv, uten at man skremmer arbeidsgiveren??

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken type jobb er det?

Skrevet

At du kan være morgen gretten, men det er noe du legger fra deg før du går hjemmefra:)

Skrevet

Vanskelig å si noe negativt om deg når jeg ikke kjenner deg, men en typisk ting man kan si er at man er selvkritisk. Det gjelder å finne noe som kan være negativt og positivt samtidig. Ellers så er det ikke svaret i seg selv som er det viktige, det intervjuer gjerne vil se er om du er reflektert i forhold til din rolle på arbeidsplassen.

Skrevet

Hvis de må vite noe negativt, kan du jo si dette (hvis det stemmer, såklart):

* Perfeksjonist

* Vitebegjærlig (bedre ord enn nysgjerrig)

* Tar på deg for mange oppgaver på én gang

Dette er ting som både kan være positive og negative (og det skal det alltid være! Du nevner jo selvfølgelig ikke ordet "lat", for eksempel, som KUN oppfattes negativt). Poenget er å få frem at du selv syns det er (LITT) negativt at du har disse egenskapene. Sukk og smil litt oppgitt over deg selv når du nevner disse tingene, men pass på at det ikke ser ut som det det er - forkledd skryt. ;-) Ydmyk, ydmyk, ydmyk!

Skrevet

Det er nemlig første gangen jeg skal i ordentlig arbeidsintervju..

Ganske nervøs, men vil jo selvfølgelig prøve å gi et mest mulig positvit bilde av meg selv..

jeg får bare la det stå til, er jo ikke verdens undergang om jef ikke skulle få jobben

Skrevet

takker for tips. jeg får bare la det stå til. Går det ikke "vet" jeg ihvertfall hvordan et arbeidsintervju foregår til neste gang;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...