Lillegullet130707 Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Jeg har fått vite at min datter kanskje har dette og må til manuellterapaut. Har hørt at barn som har dette gulper mye, gjør deres barn det? Vi kan ikke bruke gulpeklut lenger, må bruke håndkle, så mye gulper hun... Hun gråter også ofte når jeg ammer henne. Hun ligger og drikker, og plutselig setter hun i å hyle, så leter hun etter puppen igjen og drikker litt til, så hyler hun igjen, slik går hele måltidet... Hun er helt svett når hun er ferdig å spise... Har dere opplevd dette? Er litt fortvilet... Skal til manuellterapaut om 16 dager - det er så lenge til.....
cec26 Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hei:) Min første gutt hadde kiss, han er 2 år nå. Han skrek mye, gulpet mye, klarte ikke å snu hodet til den ene siden, så han ble veldig skjev i hodet, han gråt i søvnet, og lå i banan stilling... Vi var til behandling 3 ganger og han ble noe bedre... Men nattesøvnen har aldri blitt bedre, vi er enda opp flere ganger om natta... Ønsker deg lykke til og håper det hjelper..
Trouble Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Her har vi også en storgulper, har bare blitt verre og verre! Er også slik her at det omtrent ikke er vits å bruke gulpeklut lengre!!! Han er ofte urolig under måltidet og svetter veldig ofte under det. Han er goså veldig urolig fra 17 til leggetid ca 21, og sover lite ellers på dagen. Om nettene sover han heldigvis godt Jeg har lurt på om det kan være en variant av kiss han kan ha og har tenkt å kontakte manuell terapaut i mårra. Får håpe vi kommer fort til!!! Det er jo så fortvilende når de små er så urolig og gulper sånn!!
Leandermamma Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Hei! Min lille gutt på 5 mnd har KISS. Han har kraftig sidebøy, fremdeles anntydning til rotasjon og han ligger som en banan. Vi har gått til fysio og kiropraktor siden han var 1 mnd. I går bestillte jeg time hos manuellterapeut for jeg mener at han ikke har blitt særlig mye bedre med sidebøyen og banankroppen. Men der var det selfølgelig venteliste på et par uker.... Den siste mnd har han også blitt veldig urolig med puppen. Er akkurat som du beskriver. Skal til kiropraktor igjen i morgen for jeg frykter at han har fått en ny låsning i rygg/nakke. Har han det vil det jo såklart være smertefullt å ligge til puppen. Gulping har vil heldigvis unngått, men har slitt oss igjenom mnd med skriking. Søvn er det blitt litt bedre med, men fremdeles er han urolig. Utrolig slitsomt å ha et KISS barn så jeg føler med deg! Jeg hadde et innlegg med samme overskrift som deg for et par dager siden ( det ligger på side 3 eller 4 ). Fikk mange svar fra andre KISS-mammaer. Du kan jo lese igjennom de. Gå også inn på Kiss-kiddforum.com eller kiss.kidd.no. Lykke til!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Min datter hadde kiss,fy søren så slitsomt. Hun gulpet ikke,men hun skrek seg gjenom di 3 første mnd. Fikk høre at hun hadde kolikk men det var det jo ikke. Vi oppdaget det litt senere,hun nektet å ligge på magen,hadde jo vondt i nakken stakkars. Også hoppet hun over ting i utviklingen,krabbing. Hun hadde en favoritt side,så hun ble skjev i hodet. dette er bra i dag. Det verste var at hun fikk store mageproblemer,magen låste seg helt,det var så ille til slutt at vi måtte gi klyster,og tarmen hennes revnet opp av hard avføring. Hun sov aldri over en hel natt. Var til spes.innen kiss,fysioterapaut,hun brekte på nakken hennes 3 ganger,og etter det har min datter vært fri for symptomer.
mammantilMathias Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 hei :-) sikkert et dumt spørsmål dette..., men barn med KISS, har de symptomer fra fødselen av, eller kan symptomene komme seinere? Tenker da på gulping, skjevhet i hodet og banan-stilling...
Lillegullet130707 Skrevet 26. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. september 2007 Hm, det finnes tydeligvis mange grader av KISS... Dattera mi sover godt, men hun gulper fælt (i perioder) og så hyler hun når jeg ammer henne (i perioder), hun har favorittside til høyre og er stiv i nakken (vanskelig for å bøye hodet fremover). Pusteproblemer har hun også innimellom - skjelden... Håper manuellterapauten hjelper!!!!! Satser på det!
Gjest Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Hei hei. Sønnen min på 3 mnd har KISS 2. Symptomene her har vært sinnsykt mye gulping,urolig ved måltidene, Veldig urolig i kroppen. Bein og armer har gått som trommestikker,Bakhodet er helt flatt fordi han gnir det så mye mot underlaget, han har ikke klart å løfte hodet eller overkroppen. Og han har ikke vært noe glad i å ligge i vogn. Har hittil vært til en behandling hos manuell terapaut og vi ser STOR bedring, men det er et stykke igjen. Men en ting jeg lurer på er det noen som har erfaring med større barn og KISS syndrom??? Jeg blir mer og mer overbevist om at datteren min på 4 år også har det... Hun hadde mange av de symptomene sønnen vår har når hun var baby + at hun har vært litt treg motorisk (krabbet aldri, begynte å gå når hun var 15 mnd++) Og nå sliter vi med språket hennes og magen hennes er veldig hard. Hun gråter ofte og svetter fælt når hun må bæsje stakkar... Så det var noen over her som nevnte akkurat det med treg og hard mage i sammenheng med KISS syndrom... Dette ble langt. Får håpe noen gadd å lese:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå