allerhelstNorge Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 ...jeg var en tur innom her. Det har vært tut og kjør siden sommerferien og for endel uker siden datt PCen totalt ut. Nå har mannen endelig fått innstallert ny maskin med DEN STORE flatskjermen!! Kort referat om livet i utlandet: Største-jenta ble 5 år i slutten av august og begynte i year1 i september. Hun er fryktelig sliten etter lange dager (fra 0900-15.30) og i tillegg mye lekser. Det er fryktelig vondt å se lille jenta mi så sliten. Men hun biter tenna sammen og gjør sitt beste og lyser opp når hun får "stjerner" i boka. Barn i Norge har det jammen godt som får lov til å være barn lenger. Ikke rart det er mange enslige tenåringsmammaer i dette landet.... Nr2 går på pre-school og imotsetning til før sommerferien, hvor det var gråt og hyl hver dag hun skulle på skolen... Nå er hun overlykkelig hver dag hun skal dit. Vi har forsøkt å selge huset siden februar, men ingen lykke så langt. Boligmarkedet har helt stoppet opp. Må bare krysse fingra og håpe at noen forelsker seg i huset sånn ca før jul. Vi må ha flyttet innen august 2008, for da begynner jeg jo på universitetet. Savnet etter gamlelandet er fremdeles like stor, om ikke større, men får vel holde ut noen år til. Når vi flytter til Bristol blir det jo også kortere vei til flyplassen og Norge.... Håper det står bra til med alle dere andre her inne. Skulle ønske jeg kunne være med ut i november, men kommer meg sannsynligvis ikke på norske breddegrader før april neste år. Kos og klem
Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hei Kjekt med en oppdatering fra deg. Stakkars lille 5 åring som møter så store krav allerede nå. Vi får prise oss lykkelige vi som bor her i gamlelandet og har unger som har korte dager og lite krav... Men jeg skal si deg at ting endrer seg her og.. Neste år skal 1 klassingene ha mye lenger skoledag. Her hjemme er det 10 åringen som sliter med høye krav og mye lekser. Vi har hatt masse frustrasjoner og bøker som slenges vegg i mellom av sinna jente. Men med mamma og pappa som tidligere lærere, velger vi å løse mange av oppgavene muntlig og opplever at det er mye bedre enn at hun skal skrive alt selv. Og med den utdanninga er det ingen lærere som tør å si oss i mot;)))
Natteravnen* Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Høyrest travelt ut for en liten 5-åring det der! Håper ho blir fort vant med dagsrytma. Har alltid syns dei begynne litt tidlig der borte. Ser det er litt metta marked for hus her og der, men vi får håpe at det kanskje blir salg før du veit ordet av det! Pappa til vesla mi bur i Wales, og der er prisane på hus no heil horrible, men det er ut på landsbygda, så det har virkelig tatt av dei siste åra. Supert med Bristol, fort gjort å reise då ja. - og om du likevel skulle kome deg på treff i november, so har du nok kortare reisetid til oslo enn vi har her frå Vestlandet...he-he c",)
Little Miss Naughty Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Sånne skolestart-høster er virkelig hektiske. Hos oss har storebor begynt i 1. kl og det er mye nytt for en liten/stor kar på 6 år så jeg forstår godt at din jente på 5 år er sliten. Mannen min er fra England og vi er begge glad for at storebror ikke måtte begynne på skolen før han var 6 år. De fleste slektninger og venner i England mener det er bra at barn i Norge ikke begynner på skolen før de er 6. Krysser fingrene for at alt går bra med hussalg.
coscos Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Hei! Hvor i England bor du? Jeg bodde 4 år i Southampton, men vi ønsket å flytte tilbake før vi giftet oss og fikk barn. Synes det er mye bedre ordninger her i landet både med permisjon, og senere når barna skal begynne i barnehage og skole. Men, savner mye ved England, så vi er tilbake min. 1 gang i året. Nå har vi bestilt tur i november, og det blir første tur med lillegutt, som da er 6 måneder. Det blir spennende! Boligsalgsituasjonen din bringer tilbake dårlige minner. Vi fikk dog solgt huset vårt veldig raskt, men alt papirarbeidet både ved kjøp og salg av bolig i England synes jeg er helt håpløs. Tar jo evigheter før du vet om du faktisk har solgt/kjøpt hus, i og med at det er først når kontraktene utveksles at salget er endelig, og før det kan jo begge parter trekke seg. Hadde hjertet i halsen lenge før alt gikk i boks rett før vi flyttet til Norge. Ønsker deg lykke til med hussalget, og håper du får mulighet til å komme tilbake til Norge om ikke altfor lenge!
allerhelstNorge Skrevet 27. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2007 Vi bor i en liten kyst"by" som heter Budleigh Salterton, som ligger 20 min. fra Exeter. Hus i England er kjempedyrt og av dårlig kvalitet. Og ja, papirarbeide i forbindelse med salg er ubeskrivelig. At du i tillegg kan trekke deg ut av salget/kjøpet selv etter at du har lagt inn bud, gjør det utrolig nervepirrende. Eldste-jenta er tilbake på skolen etter noen dager hjemme med feber og dårlig form. Godt det er helg snart. Pappa er lærer i "ungdomsskolen" og det kommer godt med nå, siden mamma er utlendig. Nei, barn, skole og lekser er ikke morsomt uansett hvilket land en bor i. Men det er jo bare sånn det er så vi får gjøre det beste ut av det jenter, og trøste hverandre som best vi kan....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå