Gå til innhold

Brettebleie eller knytebleie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er med brettebleier og jeg sier: brettebleier, kjøper du dem store nok så er dette kjempeenkelt. Jeg fikk erfare at brettebleiene ble for små til jenta mi og det var et slit å få dem på- og ikke minst få dem til å holde på plass.

Etter å ha kjøpt nye brettebleier (80x80) og en Snappi i tillegg synes jeg det er super-lett :)

Har dessverre ikke erfaring med knytebleie, men vil tro at det går omtrent på det samme :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Er 80x80 for stort til nyfødte?

Skrevet

Vi brukte brettebleiene fra Nøstebarn i begynnelsen, jeg tror de er 70x70 og de varer lenge. Veldig enkle i bruk synes jeg. Jeg har en knytebleie, men den er litt verre å få på etter min mening. Men det funker det også. Brettebleier i starten anbefales. Tror for så vidt at Nøstebarn sine kan brukes ganske lenge, men mange går over til bleier med trykknapper som suger bedre når barnet er rundt seks måneder.

Skrevet

Nøstebarn sine brettiser er 80 x 80 cm, Jysk sine er 70 x 70. Til nyfødte vil jeg nesten anbefale Jysk sine, for Nøstebarn sine er litt store... De vokser jo uansett fort, men om en vil ha noe som ikke ruver for mye på nyfødte så er Jysk sine bedre i størrelsen.

Ved å bruke en brett som kalles prefold/firkantbrett (bildeserie: http://www.krusedull.net/krusedull/brett%20firkant.htm ) + snappi så kan jeg fortsatt bruke Jysk-brettiser på L (hun er 19 mnd'er nå). De suger jo ikke like mye som ei formsydd bleie, men med ekstra innlegg så ordner det seg også :-)

Knyttebleier fungerer bra det og, men snorene kan gi litt problemer i forbindelse med vask. Har knyttet opp bleiespaghetti jeg... Tok lang tid ja!

Skrevet

Vi brukte 80x80 helt fra starten av, gikk helt fint, men bleiebaken var ganske ruvende i starten ja!

Skrevet

OI, takk for et kjempefint svar, Sjalabais:) Har tatt vare på adressen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...