:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 fikk nettopp høre at det var respektløst og låne penger av sitt eget barn. noe jeg ikke er enig i. så lenge pengene uansett skal stå på konto og man må låne av noen så hvorfor ikke? så lenge det betales tilbake da
Gjest -<<- Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Kunne vi sikkert, men i den grad ungene har egne penger anser vi dem som familiens og det er dermed ikke snakk om å låne.
Helnøtt med spire:) Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Så lenge det betales tibake ser jeg ikke problemet, men det hadde vert siste utvei her. (men enkelte ganger må en bare kanskje) Nei det er ikke respektløst å låne penger, det er kun respektløst om de ikke betales tilbake.
♥Snulder Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Nope! Ungenes penger er fredet her i huset.
Mille** Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Har lånt penger av storesnupp massevis av ganger. Men ikke fra kontoen hennes da, småbeløp fra pengboken til akutte ting hvor jeg ikke har kontanter på meg. ;o)
yasmina Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Nei,vi laaner ikke penger av ungene, ikke penger dem har faatt av andre. Men saa har vi ikke hatt behov for det heller. vet jo ikke hvordan det hadde vaert hvis noeden var stor...
Mamma jei Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Hadde det blitt nødvendig en gang, ser jeg ikke problemet i det egentlig. Siste utvei det da. Betaler jo det tilbake!
grå :) Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 ikke noe problem, men gir dem tilbake eller kjøper noe til dem i så fall
Salat Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Ja det kan jeg, det er da jeg som har gitt dem det i utganspunktet. men vi har vår egen sparekonto da, så vi trenger ikke.
Gjest Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 Ja! Så lenge man betaler tilbake ser jeg ikke problemet... Skjønner ikke hvorfor det skulle være respektløst.
6Ymamma Skrevet 26. september 2007 #11 Skrevet 26. september 2007 x min gjorde ....(da vi bodde sammen) han sa ingenting til meg om det... Hele 12.000 tok han...fant det ikke ut før det hadde gått nesten et år etter uttak...betalte tilbake, men hadde jeg ikke merket det så hadde han ikke betalt tilbake.... Så jeg har fått sånt oppi vrangstrupen!! Vi har ikke noe behov for å låne, så de pengene eksisterer faktisk ikke for oss... Men greit hvis de betales tilbake innen rimelig tid!!!
mamma-til-2-jenter Skrevet 26. september 2007 #12 Skrevet 26. september 2007 Dattera vår har en sparekonto, som vi bruker av når "det kniper". Men siden det er vi som setter inn pengene på kontoen i utgangspunktet, ser ikke jeg på det som et lån. Ikke har jeg dårlig samvittighet heller. Vi kjøper jo alt det de trenger.
Stratos med 3 barn Skrevet 26. september 2007 #13 Skrevet 26. september 2007 Jeg er tom så frekk at jeg sparer penger til guttungen i mitt navn jeg fordi jeg ikke øsnker at han skal få en masse penger om han ikke skikker seg når han vokser til. Dessuten vil jeg ha kontroll på de pengene og hva de brukes til! Sparer vi i det tempoet vi gjør nå har han over 200.000 når han blir 18, så det er mye penger synes jeg. Disse pengene har jeg ingen problemer med å låne av, eller enda værre bruke helt opp om det plutselig skulle skje noe uforutsett som vi må bruke mye penger på. Guttungen kommer altså aldri til å egentlig vite om disse pengene. MEN han får innimellom litt penger av familien og de rører jeg ikke, selv om de står på samme konto. De er merket med hvem de er frai hvilken anledning og disse synes jeg er hans og skal brukes på ting han ønsker seg etterhvert. Disse tror jeg ikke jeg ville lånt noen gang. Det er ikke mye penger det er snakk om , så da skulle vi virkelig vært veldig ute å kjøre økonomisk.
Gjest Skrevet 26. september 2007 #14 Skrevet 26. september 2007 Det har jeg ofte gjort og idag minna guttungen meg på den hundringsen jeg lånte fra han..Hehehehe ;0) Har lånt ett par ganger,men det har de tjent på..Hatt elendig samvittighet og betalt med sånn ca 500% rente hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå