Gå til innhold

Symptomer på HVA? gutt 5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt 5. Har de siste ukene måtte gått ofte på do for å tisse.

kan gå på to opptil f.eks. 3 ganger på ett måltid.så det er relativt ofte. Han tisser seg også ut av og til.

Vi har testet for urinveis infeksjon. Det var det ikke. fant et protein i urinen, men det var ikke noe å bry seg om- det kunne av og til forekomme uten noe betydning.

Vet ikke om dette har noe sammenheng, men han har vert plaget med endel magesmerter i det siste også.

Vi har fått ny time med lege.

Men noen som kjenner igjen symptomene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med det ikke var glukose i urinen heller? Har han noen andre symptomer? Slapphet, hevelser i bla. ansiktet...?

Lenge til dere skal til lege?

Skrevet

snakka med ei venninna av meg, og moren hennes igjen sa at venninna mi hadde disse symptomene på diabetes....men hun gikk også mye end i vekt....

jeg vet faktisk ikke, men du kan jo ta det opp med legen...

Skrevet

uff, jeg er litt redd for dette.

Han har faktisk fått god matlyst for tiden. men det er jo så opp og ned, så det kan jo vær ebare tilfeldig også. Neida, vi har ikke lang vente tid på legen.

Men ang. diabetes: hvorfor får man det?

Vi gir han jo aldri godteri og brus og slikt. heller ikke fast på lørdager. Får slikt nok med besteforeldre.

Er litt bekymret igrunn for dette ja.

Han er ikke slapp. Heller omvendt vil jeg si. Vansker for å sovne på kvelden f.eks. er litt rød under øynene da som følger av det. men ikke noe som andre legger merke til tror jeg. Det er jo bare pitte litt, som jeg som mor legger merke til bare.

Skrevet

når kroppen ikke klarer å produsere insulin selv = diabetes

fra diabetes.no :

Når blodets innhold av sukker stiger, kommer det sukker i urinen. Dette fører til økt urinmengde og hyppig vannlating. Kroppen svarer på dette med tørste. Sukkerutskillelsen i urinen betyr et kaloritap og fører ofte til at man går ned i vekt. Urinveisinfeksjoner og kløe i skrittet kan også være et symptom på diabetes.

Uten behandling kan det oppstå syreforgiftning med dyp, tung pust som lukter aceton, magesmerter, brekninger og bevisstløshet (diabetisk koma, tidligere kalt sukkerslag).

Skrevet

Hvis han er testet for urinveisinfeksjon så er sikkert også sjekket om det er sukker i urinen - fordi det pleier man å se på samme urinstiks. Så det er jo fint at dere ikke har hørt noe om sukker i urinen.

Men det er lurt å få sjekket dette opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...