To tupper Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Noen som har prøvd modningsakkupunktur? Fikk råd fra jordmor i dag, uke 37, at det kunne være lurt for meg siden forrige fødsel var problematisk og endte i hastesnitt. Er det mange nåler? Hvor stikker de? Funker det? Hvor lenge etter startet fødselen? tusen spørsmål, ønsker tusen svar!
Mummimamma:-) Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jeg prøvde det med nummer to og anbefaler det på det varmeste! Det fremskynder ikke nødvendigvis fødselen (begge mine kom på termin), men fødselen var under halvparten så lang, og riene ikke sammenlignbare når det gjaldt smerte. Jeg begynte tre uker før fødselen, og mener å huske at det var litt i tærne, leggene, neseroten (mot tett nese det,da) og korsryggen. IKKE vondt! Lykke til!!!
To tupper Skrevet 26. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2007 Takk for svar! Jordmor mente jeg burde begynne i uke 39, det er jo bare 2 uker til. Dette skal jeg jammen meg prøve!
Randine + 2 små Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Koster det mye med modningsakupunktur da? Og hvor mage behandlinger trengs?
Fire småtroll Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Den nålen de setter i lilletåa er litt vond, med absolutt verdt det ja.. Helt overbevist om at det hjelper! Tok det tre ganger i uka fra uke 36+4 siden jeg ventet stort barn, etter tre behandlinger hadde jeg 3cm åpning uten en eneste rie (bare kynnere som ikke var vonde). Uke 37+3 tok de vannet for å sette igang fødselen, jeg fikk noen uregelsessige rier som ikke var spesielt vonde, vi så på TV, spiste middag og skravlet i ca 4 timer og vips hadde jeg 5 cm nesten uten smerter! Siste delen av fødselen var smertefull selvfølgelig, det skal den jo være, men at akupunkturen hjalp meg er jeg helt overbevist om!
Fire småtroll Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Var forresten jordmor på helsestasjonen som satte nålene og det kostet ingenting :-)
Tigermor. Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Jeg fikk modningsakupunktur sist og begynte behandlingene i uke 38+. Fikk vel 3 behandlinger før fødselen startet. Hadde en kjempelett drømmefødsel med fine effektive rier som ikke var spesielt smertefulle, og babyen var kjempesprek da han kom ut =) Hadde akupunktur som eneste smertelindring under hele fødselen! Skal ha modningsakupunktur denne gangen også og nå er jeg så heldig at Jordmor på helsestasjonen setter nåler som endel av den vanlige svangerskapsomsorgen =) Håper bare at JM som skal være med under fødselen også kan å sette akupunktur. Forrige gang hadde jeg med en "egen" privat akupunktør, men nå har vi flyttet til anne kommune så det blir litt vanskelig å ha henne med denne gangen desverre =(
Gjest Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Hjalp ikke en dritt. Fikk bare vondt i den ene hånda og var nummen resten av dagen etterpå. Fødselen ble satt i gang noen dager senere, holdt på i et døgn med heavy riesmerter for så å ende opp med hastekeisersnitt.
håper på fulltreff Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 Jeg skal inn og spiddes i morgen. Da har jeg 36 fullgåtte uker og jm mente det kunne være lurt for meg også ettersom jeg gikk på overtid og babyen satt fast sist. Det koster på Askøy i Bergen 350kr første gang og så 300kr de påfølgende behandlingene. Jeg er kjempe spent på hvordan det føles. Lykke til som nålepute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå