Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Mamma sin kusine på 31 år,hadde et hjerteinfarkt for ca 3 uker siden.Hun sliter med overvekt og hun røyker.Hun sluttet ikke å røyke,faktisk så røykte hun på sykehuset etter operasjonen!Hun gikk over til mildere,men det varte bare noen dager. I dag er hun innlagt igjen med hjertet,og jeg sier det ikke er rart.Hun tar jo absolutt ikke vare på seg selv,og at hun på en måte har lagt opp til det selv. Og da kaller mamma meg dømmende og at det kan være andre grunner til at hun ble lagt inn... Men helt alvorlig,er jeg dømmende??
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hvis det er hjertet hun er innlagt for igjen så er det vel åpenbart hvorfor, synes nok jeg. Det med at hun er overvektig kan ha andre orsaker enn at hun ikke tar vare på seg selv. Men jeg er helt enig med deg, hun har til dels lagt opp til dette selv, og det at ikke slutte røye etter hjertinfarktet. Hvor dum kan man være spør jeg meg da. Betyr røyken mer en det å få leve. Og hun har kanskje små barn og? Som da vil stå uten mamma om hun dør. Nei i dette fallet synes jeg ikke at du er dømmende.
Mrs. Bouquet Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Det er jo synd at hun ikke er mer glad i livet enn at hun slutter å røyke når hun har følt det slik på kroppen. Men det er jo helt feil å si at de som er overvektige og røyker har lagt opp til det selv. Høres jo nesten ut som om det er noe hun har planlagt. Nei, det er trist at noen blir rammet i så ung alder, og håper hun får den støtten til å gjøre det hun selv kan for å få en bedre helse. Ja, du er dømmende, selv om du selvfølgelig har litt rett.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 26. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2007 Jeg snakker ikke om de som er overvektig og røyker generelt,men at man fortsetter å røyke etter ett infarkt syns jeg er helt idiotisk.Spesielt når man går og røyker selv før man er kommet ut av sykehuset..Man bryr seg ikke mye om seg selv da,og når man har opplevd hva røykingen kan gjøre så trodde jeg at de fleste tenkte seg om to ganger.. Og jeg er ikke antirøyker,jeg røyker selv.
Gjest Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 du er ikke dømmende,bare realistisk... Hvis hun ikke legger om livsstilen blir hun desverre ikke veldig gammel...
Dronningen! Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Jeg synes ikke du er dømmende.... Pappa lå på hjerteovervkningen i Arendal og der så vi noen likhetstegn med de som hadde fått hjerteinfarkt/utblokking. Alle mennene hadde kulemager og flere av de røkte. Så faktisk ut som om de var støpt i samme formen. I slike situasjoner bør man for sin egen del være realistisk og sette atte kluter til for å holde seg i live!
Vicky 83 Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Tja, i ugangspunktet ikke. Men husk på at det tar tid å endre vaner. Ut fra det du skriver virket det ikke som at hun hadde planer om det, men ville bare nevne det likevel. Samtidig må jeg si som en over meg har sagt at det kan være ulike grunner til at man er overvektig, og noen er mye mer disponert for hjerteinfarkt fra naturens side enn andre. Min far har hatt hjerteinfarkt og hjertestans. Han må være fryktelig flink med mat og aktivitet for å ha den vekten han har i dag, og jeg vet at legene aller helst hadde villet at han skulle gått enda mer ned i vekt. Han har nok dårlig forbrenning, og det har jeg arvet også. Så hjerteinfarkt handler faktisk litt om gener også, ikke bare livsstil.
Mulle :) Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Ikke dømmende nei.. Heller mer realistisk.. Hun burde ta vare på kroppen- hvertfall etter ett infarkt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå