Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 ........så jeg spør dere damer... De siste dagene har jeg vondt i endetarmsåpningen når jeg er og har vært på do og gjort nr 2... Det svir mye og gjør vondt, når jeg trykker på litt mens jeg er på do så føles det slik det var når jeg hadde pressrier...får litt sånn følelse... Klarer så vidt å tørke meg, så ømt er det... 6 uker siden fødselen nå...kan det være noe iforbindelse med den eller er det forsent at det kommer nå 6 uker etter? Noen som har opplevd lignende? VEt ikke hvordan hemoroider kjennes ut men jeg tror ikke at det er det...
Learning to fly Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 er du flink med knipeøvelsene dine? Og kniper du ordentlig?
VinterSol+2 Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 sydde du? jeg fikk mye vondt noen uker etter fødselen, når stingene grodde! tror også det er ganske så normalt å være rimelig øm bakentil i en periode etter fødsel, har jo vært stor belastning også der.. jeg syns iallefall det var noe herk å tørke meg bak ganske lenge, samme med å gå på do. prøv å spis noe som gjør at du ikke må presse så fælt. (youghurt, svisker etc)
babyandme Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Fikk du en rift (en såkalt analfissur) i endetarmsåpningen ved fødselen tro? det kan være den som er årsaken til at det svir.. jeg hadde det samme, man går og gruer seg til hvert do besøk pga smertene!! jeg hadde det i ca 2-3mnd. Helt gruusomt. TIPS: ikke press unødig mye, spis MASSE fiber, biola drikk istedet for melk, svisker og mosjon! Ved mye sitting blir det press på baken og da blir det vondere. Alt dette hjelper riften å gro fortere! Finnes visst en krem på apoteket som hjelper det å gro fortere også, hør evt med dem. Det viktige er å forhindre treg mage og forstoppelse som gjør det ekstra vondt på do. Lykke til!
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Hemorrider gjør jo også vondt.......... Spesielt dersom du er hard i maven...... Kanskje hjelper det deg også med scheriproct rektalsalve;-) Reseptfritt på apoteket!
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Jeg har også fremdeles vondt der bak når jeg er på do (Akkurat 5 uker siden fødselen i dag...) Men jeg har brukt duphalac siden dag 1, og den gjør det mye enklere å gå på do=) Gjør avføringen myk=) MEN det er fremdeles vondt å tørke, og jeg vet ikke når jeg skal tørre å slutte å ta det=S
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Jeg hadde det samme (var ikke hemorider). Prøvde alt mulig men det som til slutt hjalp var å kjøpe sinksalve (samme som man bruker til barnas såre stumper), smør så salven så langt du kan inn i endetarmsåpningen. Drikk mye vann... og ta gjerne å bad stumpen i kamille-te. Lykke til! Det går over, men er et helvete når det står på.
babyandme Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Glemte å nevne at dersom det er en rift og det svir, bør man unngå sterke såper nedentil som irriterer huden.. å skylle med litt grønnsåpe er lindrende og hjelper å faktisk med å holde såret rent og hjelper det å gro..
mamman te Vetle og Alma Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 Jeg fikk en analfissur etter fødslelen. Skikkelig vondt å gå på do, så jeg måtte ta kaldt vann på papiret når jeg skulle tørke meg. Det hjalp litt. Så måtte jeg tørke forsiktig, bare trykke papiret lett på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå