Gå til innhold

Noen med litt store gutter som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg kunne vise sønnen min på 5år, hvordan han skal vaske tissen sin igår på HS. Så skulle han bade, å jeg skulle vise han, men han fikk vondt og det var jo pokker ikke rart!!!! Det var jo bare et bitte litte hull foran på forhuden hans! Hva og hvordan skal jeg går frem her egentlig? Be han prøve å dra huden litt tilbake hver dag, å håpe det retter seg etterhvert eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du ikke beskjed om å dra forhuden hans litt tilbake da han var LITEN (nyfødt og oppover) da??? det fikk jeg med begge mine gutter!

Hm ja du må jo be han prøve litt og litt...er jo litt ekkelt å gjøre det du...siden han er blitt så stor mener jeg...el?

Men om det er FOR vont for han ville jeg tatt det opp meg legen hans kansje?! litt på sikt....?....

Men jeg er ingen ekspert,bare en mor til 2 gutter på 6 og 8 år :-)

Skrevet

Heisann...

du skal ikke dra forhuden til gutter langt bakover, bare lett, så langt det kommer uten at det gjør vondt.. i puberteten "ordner" d seg så forhuden går helt tilbake.. håper du ble litt klokere;)

Skrevet

Uff, nei, ble absolutt ikke mere klok nå, for det var jo to veldig forskjellige svar jeg fikk :-(

Synes det er litt ubehagelig, men det må jo gjøres! Værre var det å rense forhuden på hesten jeg red før hehehehe! Fytti helvetet!

Skrevet

ja det bør absolutt gjøres :-) syns selv det er litt ubehagelig,men mine gutter gjør det selv nå! vasker seg og slikt.

Hm hest...ja skjønner *ler så tårene siler*

Men om du syns dette er noe som plager din sønn (ved vanlig vasking,tissing o.l.) syns jeg at du skal snakke med lege el HS...Er du som kjenner din sønn best....Mine gutter kan ivertfall (beklager,men vi er begge mor til gutter så slike ord hører med) dra forhuden sin over penishodet sitt...Dette var visst veldig bra mente HS! hehe alt vi skal igjenom jenter!

Er lett å få infeksjoner innenfor forhud..

Skrevet

Du,be pappan å vise han istedet! Han bør jo vite åssen det gjøres riktig(håper jeg,he-he!) Er sikkert litt lettere for han å vise,siden han har sin egen tut han kan demonstrere med:-))

Skrevet

smart elli!!!!!!!!! De har ofte en egen måte å kommunisere på også! :-) Litt mer forsiktig med orda liksom.....hehe vi damer kan være av og til litt rett på ja....han begynner jo å bli stor da! skolegutt til neste år rekner jeg med så....:-)

Skrevet

Jeg har latt han få sitte i en balje med en klut og skal vaske seg og da har han jo dratt litt i den selv og det har gått bra.

God hjelp i at far stiller opp på dette. Men legen på min HS sier at den skal løsne av seg selv og at dette må ordne seg når de er klar for dette. Ikke alle som dette skjer på tidlig. Du ser fort om den har løsnet eller ikke. Ser du at det henger litt igjen er den ikke klar for dette.

Bruk ASAN for den svir ikke.

Skrevet

Jeg ringte faktisk pappan nå, de satt å spiste pannekaker, for det hadde gutten bestemt. Men gjett om de satt seg i halsen på faren, når jeg sa han skulle si til ungen hvordan han skulle vaske seg hihihihi!

Men joda, han skulle nå gjøre det!

Smart du Elli!

Å hjelper ikke det, så tar jeg det opp på HS igjen :-)

Skrevet

Hihihi,den hadde han ikke venta seg,nei! :-D Skulle jo bare mangle,det der er jo en gutte-greie! (han kan bare være glad han slipper å fortelle om mensen og sånn!)

Pannekaker var jo en passende rett også da,litt av samme formen når de er sammenrulla...;-p *knis*

Skrevet

Nei, det kom igrun som lyn i fra klar himmel tror jeg? akkurat som når han skulle fylle bensin tidligere i dag, å kom ut fra stasjonen, å bilen med ungen i var borte! Vetle hadde satt den i gir å hompet avgårde hehe! Gikk heldigvis bra da :-)

Spørs nok om det ikke var litt vel mye action for han i dag gitt!

Spurte jo T i går, om ikke han kunne forklare om den vaskingen, men det var ikke aktuelt... Men han kunne godt hoppe litt trampoline med han i steden haha! Tulling!

Skrevet

Oi,skitt! Han tok en tur på egenhånd,ja! Gærning!:-))) Blir en liten actionman han derre,skal du se!

Best å stikke hodet i sanden og ikke tenke på problemene! Er jo myyye gøyere å hoppe trampoline enn å vaske tissen uansett,hehe!

Skrevet

Oj, dette var en spennende tråd.

Vi venter en gutt, og dette har aldri vært i tankene mine engang..

Hvor tidlig skal man begyne å dra litt i forhuden?

Skrevet

Jepp, var ca like redd som når han måtte klore seg fast i vannsklia på badeland! Luringen nektet for å ha hatt noe som helst med å gjøre at bilen var flyttet på! Nahai ikke meg sa han hehe!

Ja jøss, det er det beste! Så kan han leke kul stefar istedenfor å ta den alvorlige praten ... Tulling!

Skrevet

Det her minner meg om da lillebroren min var litt over 2 år, og jeg var 10. Jeg skulle få bade han alene, jeg var så stolt. Mamma og dem drev på ute. Han satt i badekarret mens jeg snudde meg for å hente en vaske klut. Snur meg og der sitter han med en helt lilla tiss. Jeg ble livredd. Skjønte ikke hva som var galt, eller hva jeg hadde gjort!? hehe

Løp til vinduet og ropte på mamma. Mamma det er noe galt du må komme med en gang. Hun kom opp og jeg var livredd. Så begynte hun å le... For lillebroren min hadde for stram forhud, så han ble operert som baby.. Og stefaren min hadde lært han at han skulle dra forhuden bakover.. Så det var bare det han hadde gjort!

Værre var det jo egentlig ikke. Men fy så ekkelt det var, kjenner følelsen igjen i dag. hehe

Skrevet

He he stakkar deg, ikke rart du fikk sjokk!

Sikkert sånn sønnen min sin ville sett ut også om den hadde kommet frem.... Men det var ikke snakk om det der i gården :-)

Skrevet

Jeg har to gutter på 4 og 6 år, og har aldri fått beskjed om å gjøre noe med forhuden - snarere tvert imot! Da de var små / nyfødt fikk vi beskjed om å la forhuden være mest mulig i fred, bare vaske forsiktig, men ikke trekke den tilbake. Og siden har aldri noen sagt noe på helsestasjonen - dette virker jo litt rart...

Nå venter jeg gutt nummer tre, så... kanskje noe å spørre om etterhvert.

Skrevet

hiihi. Festlig tråd. :-)

Jeg har heller aldri fått beskjed om å gjøre dette. Gutten min er 4 og et halvt nå, men tror han snart finner ut av det selv... Sitter og tar på tissen sin og flirer fordi det kiler hver gang han skal bade.. Gutter altså..

;-)

Skrevet

hei, jeg har bare en gutt på 15 mnd, men de sa på sykehuset og hs at jeg IKKE skulle dra forhusen tilbake.. Spurte om når jeg skulle begynne med det og de sa at jeg ALDRI skulle gjøre det, den kom til å ordne seg selv!!! Det var visst veldig smertefullt og dra den tilbake og kunne være fare for infeksjoner sa de!

Skrevet

Har og to gutter på 3 og 5 år, og har også fått beskjed om å ikkje røre, at det ordner seg av seg sjølv.

Skrevet

Uff, litt ekkelt med så mange forskjellige synspunkter på samme ting! Blir jo livredd for å gjøre feil!

Skrevet

Husker ikke hva vi fikk beskjed om, bare at vi sjekket hvor stram forhuden var ettersom far hadde fjernet forhuden. Den var veldig stram, men jeg tok aldri å gjorde noe. Når han ble så stor at han kunne prøve selv var det flere ganger at den ble lilla.... FY flate kor fælt. Men nå er han 13 år og det fungerer helt fint, sier han :). Sikkert blitt litt tøying da, for jeg ba han om å prøve innimellom etter dusj/bad. Men, skulle det vise seg at forhuden må fjernes så er ikke det noe problem. Min eks mente det var helt ok og veldig renslig. Fint var det også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...