Gå til innhold

Nattamming - hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå blitt 2 mnd og trenger mat 2-3 ganger i løpet av natta. Frem til nå har jeg tatt han over i vår seng når han våkner til første nattmåltid (mellom 12 og 03, alt etter som). Det som da skjer er at vi begge to sovner og han blir liggende sammen med oss.

Nå begynner han imidlertid å bli noe mer urolig om natten (ikke våken, men "spreller" mer og tar generelt mer plass enn før), noe som resulterer i at vi alle sover dårligere.

Så jeg har begynt å tenke på om jeg skal begynne å stå opp og sette meg i stua for å amme, og så legge han tilbake i sin egen seng.

Hvordan gjør dere det med nattammingen? Og hva har dere best erfaring med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 24 og 03 skulle det stå :)

Skrevet

Jeg likte aldri aa amme i sengen om natten for jenta mi var liten og jeg fikk det ikke til. Saa jeg har hele tiden ammet i en behagelig Ikea-"lenestol" som staar ved siden av senga vaar. Det har vaert en god investering! Men jeg ammer henne bare en gang om natten da. De fleste ellers tror jeg sitter i senga dersom de ikke ligger og ammer. Og som du kanskje forstod, ligger vesla i sin egen seng ved siden av vaar. Synes det ogsaa forstyrrer jeg.. :-)

Skrevet

Legger vesla i sin egen seng, som står ved siden av vår, om kvelden (ca 19.30). Hun våkner i 23-tiden, da tar jeg henne opp i min seng, ligger og ammer på begge sider, løfter henne opp så hun raper og putter henne tilbake i sin egen seng. Så sover hun til engang mellom 4 og 6, gjentar samme prosedyre da, ammer i min seng og legger henne tilbake i sin egen så vi kan sove litt til. Klokka sju står vi opp, så vi skal rekker å følge storebror på skolen.

Skrevet

Ammer henne liggende i min seng, for så å legge henne tilbake når vi er ferdig...Men d hender selvfølgelig vi sovner og, men stort sett klarer jeg å "tvinge" meg opp og legge henne i sengen hennes når vi er ferdig...vi sover best alle tre dersom hun ligger i egen seng :)

I d siste har hun forresten sluttet m d midterste nattmåltidet, og sover fra ca 01 til kl 06... :) Superdeilig!

Skrevet

får ikke til å ligge å amme, så jeg setter meg på sengekanten med han når han skal spise... av og til legger jeg han ved siden av meg i senga, men prøver å slutte med det nå;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...