Gå til innhold

bæresjal kontra babybjørn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI:) Er det noen som har erfaring med bæresjal? Det er så mange ute på markede at jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal velge... Har prøvd babybjørn og den likte jeg, den gang da. Men det har jo kommet et hav av alternativer siden dengangda. Det er sikkert noen som er bedre for babyen en andre...Hjelpes meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg må innrømme at jeg ikke selv har erfaring hverken med babybjørn eller sjal, men min søster har blitt hekta på bæresjal og etterhver mei tai.

Og jeg tror også (blir jo litt påvirket,da..... ) at det er bedre for barnet med sjal, slynge eller mei tai enn babybjørn. I en babybjørn henger babyen på bekkenet, mens sjal etc "trykker" barnet inn mot mors kropp slik at vekten fordeles bedre for barnet. Dessuten finnes det mange forskjellige metoder å bære et barn på med sjal, mens med babybjørn kan man bare bestemme om barnet skal ha ansiktet mot eller fra mor/far.

Det finnes en chatteside der de forskjellige typene bæremetoder beskrives og diskuteres: tettinntil.no (hvis jeg husker rett...)

Men som sagt, jeg har ikke fått prøvd dette enda, men sjalet ligger klart når gutten min kommer i november.

Skrevet

Har erfaring med begge deler. Jeg kjøpte først bæresjal (elastisk). 5 meter langt og et eventyr å få på seg. Når jeg først fikk det på også hylte ungen og hatet å være inni der. Så det var ingen suksess. Gjorde faktisk et helhjertet forsøk på å få det til for lillemor hadde kolikk og det hjalp med kroppskontakt. Så kjøpte vi babybjørn active sele og den ble livredderen! God å bære i og lillemor storkoste seg i den. Hun har sovet MANGE timer i den + at jeg fikk trim. Aberet med babybjørn i forhold til sjal er at det er vanskelig å få gjort husarbeid og sånt med babyen i babybjørn. Babyen sitter bedre til kroppen i et sjal. Men for oss funket det ikke. Men det er absolutt verdt å prøve! Men det finnes jo alternativer til disse to, Ergo-selen, maitai feks....

Skrevet

Jeg har hørt veldig mye positivt om bæresjal og vil gjerne prøve det. I tillegg tror jeg at jeg får låne en bæresele for å prøve det også. Vi får se hva som faller i smak.

Skrevet

Ergo med nyfødtinnlegg er kjempebra og kan brukes til barnet er 18 kg. Vi bruker den hver dag til vår 2 åring. Selges på www.babyslynga.no. Ellers synes jeg elastisk sjal er kjempefint, men det er litt vanskelig i starten.

Hadde en baby bjørn activ til vår første, men hun hatet den og jeg fikk vondt i ryggen. i tillegg ble den tidlig for liten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...