Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Hvor opptatt er dere av hvor mye sukker dere får i dere? Det er jo anbefalt max 50g sukker om dagen, noe som tilsvarer 1/2 liter med brus.... Prøver å holde meg innenfor denne grensen, men synes det er litt vanskelig på helg, det er så mye godt som frister. Jeg er også en cola elsker, men har minisert dette til lik null, er jo ikke så bra med koffein, men litt skader jo ikke. Drikker dere cola på lik linje med annen brus?
Vårgutten-08 <3 Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jeg er i utgangspunktet en kjempestor godtegris, men må si jeg virkelig har tatt meg sammen under svangerskapet:) Så ja, jeg tenker på det ift til forsteret, og begrenser godtespisingen så langt det er mulig i uka. Men, jeg koser meg på lørdager.. Og da spiser jeg AKKURAT det jeg vil:) Jeg forsøker å holde meg unna cola, har drukket svært lite av det etter at jeg ble gravid. Syntes du høres flink ut jeg:)
klumpen og gullet Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg tenker ikke på hvor mange GRAM sukker jeg får i meg. Er mer opptatt av å få i meg masse god og sunn mat, og så koser jeg meg i tillegg til dette. Jeg tenker litt sånn at dersom jeg har spist grovt brød med leverpostei,makrell i tomat, ost, yoghurt, melk og frukt, og fisk og grønnsaker til middag, så er DET viktigere enn om jeg koser meg med en sjokolade. Hadde dært værre dersom jeg spiste godis uten å spise orntli' mat i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Før var jeg ikke spesielt glad i søtsaker, er mer den salte typen.. men i svangerskapet har jeg blitt hekta på sukker.. synes det er SÅÅÅÅ godt med noe søtt hver dag.. huff....får nok i meg en hel del for mye:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå