Jippi! Maibaby! Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 ?? Jeg vet at man ikke kan få dem senere, men kan man la være å ta dem? Eller jobbe deltid de ukene?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Du må ta de tre ukene før termin!
Kristin* Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 De 3 ukene er lovpålagt, så de må du ta :-)
ventejenta Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Hmmm. Trodde ikke man måtte ta de jeg... Var sikker på at man kunne velge å jobbe i stedet, men at man ikke får de igjen senere, som du sier. Høres rart ut at man kan bli lovpålagt å ta permisjon. Prøvde å lete på nav sine sider, men der fant jeg selvfølgelig ingenting. Jeg tar sikkert feil, for jeg har ikke peiling på dette....
Yarn Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Man kan vel neppe tvinges til å ta permisjon? Fant dette på NAV: §14-10 Første ledd - Når foreldrepengeperioden ved fødsel starter Foreldrepengeperioden begynner i alle tilfeller senest å løpe tre uker før fødselen. Dette gjelder også i de tilfeller der moren ønsker å være i arbeid i hele eller deler av tre ukers perioden før fødselen. Arbeid i dette tidsrommet gir derfor heller ikke opptjening av rett til foreldrepenger.
Mummimamma:-) Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 De skal tas da, og kommer barnet før termin, får du dem ikke igjen i etterkant.
Pimienta Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Du kan jobbe så mye du vil. Men om du ikke tar de 3 ukene før fødsel så mister du dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå