Enliiitentil? Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Jeg fullammet jenta vår til ca 5 1/2 mnd, men hun fikk lit grøt/puréer innimellom. Nå er hun 6 mnd og jeg ammer henne fortsatt til ca hvert måltid + 2-3 ganger ellers i døgnet. Hun får 1 porsjon grøt ca kl 9, 1/2 middagsglass ca kl 14 og 1 porsjon grøt igjen ca kl 18. Hun spiser fast føde med stor iver, så egentlig tror jeg hun kunne fått mer og. Hun er ca. 9 kg og 68 cm. Bør hun få annen drikke i tillegg? Prøver å gi henne vann m/sitron, sviskesaft, vann, aprikos og ananas saft i tillegg, men nei... det faller ikke helt i smak, hun vil helst tygge på tuten;-) Hva med deres små?
frøy@ Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jenta mi er 6,5 mndr og vil bare ha pupp...prøver å gi henne formiddagsmat og middag, men det er ikke mye vi får i henne, 2-4 ts kanskje.. Har prøvd det meste av grøttyper, middagsglass, hjemmelaget middag, frukt, fruktmos på glass..men neida, det er pupp hun vil ha.. Hun var 8,4 kg og 67,5 cm for en uke siden..så hun får nok det hun trenger.. :-) Morsomt nick "Lille larven aldri mett;-)", jeg leser den boka til jenta mi hver kveld jeg.. ;-)
Koala *g07* Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg har en som har blitt 7 mnd. Men når han var 6 mnd var han vel rundt 8,5kg og 70 cm. Han spiser også fast føde med stor iver. og jeg gir han: 09: 200 ml mme 13: 1 porsjon grøt + 60 ml mme 17: halvt middagsglass + 60 ml mme 20.30: grøt + 60 ml mme Jeg er sikker på at han ville ha spist mer om han hadde hatt sjansen. Vann får jeg nesten ikke i han, tilbyr det sammen med hvert måltid med fast føde. Tygger også bare på tuten hehe. Men ser at han tar et par slurker i håp om at det er melk. for jeg har en skikkelig flaske baby.
1jente2gutter Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Min gutt var 10,6kg å 74,5cm lang da han var 6 mnd! Da spiste han: Morgen:140ml MME og en hel prosjon meg grøt Lunj: ca 180-200 ml MME og 1 banan eller et dessert glass på ca 100ml Middag: 2/3 del av et stort middagsglass og vann(så mye han vil) Kveld: ca 160-170 ml MME og en hel prosjon med grøt (gir 2 forskjellige grøt typer)Får han dette er han fornødd og smiler og ler:)
Gjest Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Tja, hehe... jenta mi er 5.5 mnd og denne uken økte vi mengden MME pr måltid litt. Da ser dagen slik ut: Av og til litt pupp på natta Morgen 125 ml MME Formiddag: 2 ss grøtpulver blandet til tynn grøt Sover gjerne et par timer Utpå dagen 125 ml MME + kanskje litt pupp Ammer rundt kl 17 -18 (har lite melk, hun får kanskje ut 100 ml på en god dag) Kveld 125 ml MME Før sengetid kl 20.00 2 ss grøt igjen, kanskje med en teskje fruktmos i. Dette er jo forskrekkelig lite, men hun er liten av vekst, bare 6100 gram og 63 cm lang. Jeg holdt på å flire meg ihjel da jeg leste i boka at man skulle gå NED til 500 ml MME når man introduserer fast føde.
Mamman til M&E Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Vi var på forsinket 6 mnd kontrol i går og da veide han 7280 g og var 67,5 cm lang. Vi sliter også med å få han til å ta annen drikke enn puppen, den er også hovednæringen hans ennå. Er nesten oppe i full porsjon med grøt på kvelden nå og har nettopp startet med litt grøt om morgenen. I tillegg får han frukt i babyfeeder (banan, eple, mango, plommer) og sviskepure (noen skjeier) etter hvert grøtmåltid for magen sin del. Vann er ikke særlig stas, og heller ikke babyjuice. Han får pupp når han vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå