2barnsmamma og hestemamma Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 noen som har prøvd det?håper å unngå epidural...
C.P78 Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hei, jeg fikk akupunktur, men var da førstegansfødende og vet egentlig ikke helt om det hjalp noe. Sambo mente at jeg ble litt roligere, men om jeg hadde hatt det likt uten vet jeg jo ikke. Får du tilbudet så er det vel bare å prøve, hjelper ikke det og det blir for ille er det jo bare å spørre etter epidural etterhvert. Jeg glemte rett og slett helt å spørre etter smertestillende jeg, hadde egentlig bestemt meg for epidural, men når det hele var i gang så var jeg så konsentrert og inni meg selv at jeg tenkte ikke på noe som helst tror jeg.. ha ha. Det gikk veldig greit for min del da:-)
tudeluuu Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg fikk akupunktur som eneste smertelindring under forrige fødsel, og det gikk veldig bra! Smerten ble avledet, og noe mindre framtredende, og samtidig så slappet jeg veldig godt av imellom riene! Var faktisk så effektivt at jeg sovnet av de få minuttene det var snakk om mellom riene! Til og med under pressriene var jeg helt bortevekk, og våknet vel ikke helt igjen før ungen var ute! Var faktisk veldig deilig =) Anbafaler akupunktur på det sterkeste =)
Josefine78 Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Jeg fikk også akupunktur under forrige fødsel og opplevde det som veldig postivt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Jeg takket nei til akupunktur men hadde heller ikke epidural. Syns det var nok ting koblet på meg og ville ikke ha noe mere. Var satt på drypp og de målte hele tiden rundt maven + en egen måler på hodet til ungen.
nungo Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Jeg fikk akupunktur men synes ikke det hjalp meg noe. Jeg ble bare irritert på alle de nåle som var i veien hele tiden. Men nå tror jeg kanskje ikke, hun som satte de, var så veldig erfaren. Uansett, så er det jo ingen skade til, så det er bare å prøve :-) Jeg hadde mer nytte av badekar samt varierende stillinger (stå, gå osv.) Fødte uten smertestillende i øvrig.
Kitty75 Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Hei, jeg fikk akupunktur særlig i starten av fødselen. Syntes det hjalp veldig godt. Badekar var også supert. Er ikke så lett å bestemme så mye på forhånd. Rådet jeg fikk var å se det an og stole på de på sykehuset som jo faktisk er utdannet til fødsler. Kroppen gir deg også hjelp gjennom fødselen, og når du først nærmer deg termin, blir du merkelig nok klar. Så bare sett alle disse tankene på vent og tenk mer på det når det nærmer seg ;-)
lykkeliten i magen Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Hei, jeg fikk modningsakupunktur da jeg hadde gått 1 uke på overtid. Fikk ei nål i hodet som skulle gjøre meg avslappet. Jeg gikk enda 5 dager før fødselen startet, men avslappet ble jeg i hvertfall den dagen jeg hadde fått akupunktur. Lå i badekar under fødselen, var kjempegod smertelindring!
Marit & de 3 knøttene Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Jeg hadde kjempebra utbytte av akkupunktur under begge mine fødsler. Slappet godt av med det. Kommer definitivt til å bruke det denne gangen også.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #10 Skrevet 27. september 2007 Jeg fikk akupunktur to ganger under min tre dager lange fødsel (...), og første gangen hjalp det masse, da slappet jeg godt av. Andre gang var etter at jeg hadde fått ristimulerende drypp, da ble riene helt ville, og jeg måtte vente 3 timer til sykepleieren som kunne akupunktur var ledig... så da hjalp det null og niks - hvertfall i forhold til morfinsprøyta som jeg skreik meg til etterpå. Så jeg tror på akupunktur, men det er lurt å få det tidlig. Klarer man å slappe av når man går inn i de verste riene, så er mye gjort, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå