Gå til innhold

..."mindre pene babyer"

Anbefalte innlegg

Skrevet

..håper ikke noen blir fornermet over dette.

Men jeg har tenkt på noe. Er i en barselgruppe med 20 andre..

Og, det er slettes ikke alle babyer som er særlig søte/fine..

Heldigvis er vi nok alle slik at vi ser våre egne som nydelige.

men...hva sier dere når alla andre sier åååååå såååå søøøøt til en baby som virkelig ikke er det?

Jeg smiler bare, jeg....jeg klarer ikke si noe.

Er det bare meg som har det sånn?

(uff...alle er fine på sin måte, men enkelte babyer er mindre fine...bare det...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe,vet det er litt stygt å si at babyer ikke er søte og pene, men jeg har også sett noen som jeg vil si er mindre pene,og det er jo liksom forpliktet til å si at de er søte da, jeg også smiler bare og nikker,prøver å høres naturlig ut om jeg absolutt må kommentere.,hehe

Skrevet

Det er litt flaut å si det. Men ja jeg er litt enig med deg. Sine egne barn er alltid de peneste. Jeg syns ihvertfall at mine to jenter er de vakreste. Alle barn er pene, i mors og fars øyne. Jeg sier heller ingenting hvis jeg ikke syns barnet er nydelig. Er dårlig til å lyge, og er redd for at det jeg virkelig mener lyser ut av meg. Sier derfor ingenting om utseende. Nå blir sikkert mange litt sinte på oss, men slik føler nå jeg. Jeg forventer heller ikke at alle skal synes at barna mine er pene. Så lenge jeg mener det og elsker de over alt på denne jord er det alt som betyr noe.

Skrevet

...joda...vet det er feil..nettopp derfor jeg måtte lufte det..

Alle babyer er fine, ikke det...men noen er bare ikke det...det er ikke meningen å være fæl. De blir jo finere heldigvis...

Skrevet

Har også tenkt sånn noen ganger..det tror jeg vi alle gjør.

En baby kan være sjarmerende, uten å være pen.

har dere lagt merke til at mindre pene foreldre (ikke vondt ment, og ikke snakk om personlighet, kun utseende!!), kan få veldig fine unger?

Skrevet

Lurer på en ting:

Babyer som blir tatt med sugekopp/vakuum, får de noe merke på hodet/fasong på hodet pga dette?

Hvor lenge varer dette?

Skrevet

Jeg prøver å sette seg inn i den stolte mamma sine følelser om jeg ser en baby som ikke er "modell-pen".

Ser man godt etter så finner man noe søtt ved de små uansett.

Ser på de små som mirakler uansett liksom. Og det er helt ekte.

Husker jeg att på kino med en kamerat da vi så en masse babyer i en scene. Kompisen min utbrøt da han så et barn med downs - den var ikke mye pen! Kjente at respekten til min gode venn sank betraktelig...

Så respektløst. Hvem kan noe som helts for hvordan man ser ut?

Alle har sin alder..har jeg hørt og erfart. Søte babyer og søte barn, kan vokse seg gjennomsnittelige normale og omvendt.

Selv var jeg høyst ordinær eller mindre pen som liten, men da jeg ble over tyve fikk jeg min alder. Så glad for å ha vært begge deler, en grå mus og senere en modell. Det gir perspektiv.

Nå er jeg eldre, det ytre falmer, men heldigvis er jeg ikke så fokusert på det ytre som det mange andre er. Jeg er lykkeligere nå i en rolig

familie situasjon, enn jeg var på den tiden da "alle" ville ha en del av meg..fordi jeg var pen!? Det er jo helt tullete.

Nei jeg synes alle små barn er pene på sin måte. Selvfølgelig er det variasjoner her. Og ikke minst der det å være "søt" helt subjektivt.

Indre sjarme og fargerik personlighet er derimot noe som fasinerer mye mer. Så fokuser på detder ute, på å få barna deres til å bli gode medmennesker, isteden for å fremme det ytre overfladiske.

Tilslutt: Datteren min så ut som en overgjæret bolle det første året. Fikk ikke mange kometarer på hvor søt hun var. Bare fra besteforeldre..

I dag er hun totalt forandret. Bolleutseendet er borte og hun er alldeles nydelig får jeg høre. Det er klart det var trist å ikke høre noe fint om henne det første året, men jeg trøstet meg med at vi som var glad i henne syntes hun var helt vidunderlig fra dag 1...

Skrevet

Sugekopp gir merker og hodet blir deformert en stund - men det blir normalt igjen etter noe tid.

Skrevet

....blått?

Blir det blått på hodet?

Skrevet

Min sønn ble tatt med sugekopp, han fikk verken det berømte "cownhead" utseende og ikke ble han blå.

Men min mann har fortalt at da hans første sønn ble tatt med vakum fikk han begge disse, men det ble borte etter få dager :-)

Kommer sikkert litt an på hvor på hodet de får satt vakumet.

Skrevet

syns det blir litt feil fokus jeg da.. Bebier er nydelige uansett.

Jeg for min del ble tatt med sugekopp og hadde sånt merke på hode en god stund etterpå...

Skrevet

Alle har rett til å si sin mening men jeg personlig synes det ville vært helt forferdelig hvis noen bare smilte da de så babyen min og ikke sa at den var nydelig......tenk hvor sårende. Poenget er vel ikke å ytre sin mening om barnet vel? Jeg sier alltid at en baby er nydelig uansett for å gjøre mor stolt. En venninne av meg har lagt ut bilde av sin nye gutt på facebook, og han ser litt rar ut, og alle vil inn og se hvor "stygg" denne ungen er..... Mor er kjempestolt men jeg får ondt i hjertet når folk snakker om han....Han kan jo ikke noe for at han er født og ikke hvordan han ser ut heller. Ligger der og smiler og alle synes han er så stygg. Tenk dere om, øv heller inn en replikk som gjør at mor og far blir stolte. Hvis ingen synes min unge er fin merker jeg vel det, men vil heller at folk skal ha øvd inn en replikk enn at jeg skal gå såret derifra.

Skrevet

Stakkars deg! Stakkars deg!

En ting er å tenke det en annen er å meddele det her inne. Alle tenker vel sånn som deg, men lar vær å si noe til allmennheten.

Men å la være å si at et spedbarn er søtt, bare fordi du syns det er "mindre pent", syns jeg er dårlig gjort. Tenk hvor stolt moren er da!!!!! Det handler om å vise litt omtanke vel?? Ikke være så egoistisk.

Skrevet

stakkars meg?????? er jeg egoistisk? hm.....tror du må ha misforstått el no.....

Skrevet

jeg synes at om et spebarn er "mindre pent" blir det så snuskete å søtt bare pga det=) det blir noe spesilt med di liksom..

Skrevet

Hvorfor dette innlegget? MÅ alle være pene i dette samfunnet? Barnslig utsagn spør du meg.

Skrevet

Flott innlegg!

Min datter så ut som hun hadde Downs syndrom da hun ble født. Legene trodde det også, og kromosomtester ble tatt. Jeg gikk helt i kjelleren og orket ikke engang holde jenta mi.

Orket ikke besøk.

Vi fikk hjelp til å takle sjokket og begynne å tenke at vi kanskje hadde fått ei jente med Downs.

Prøvesvarene kom, viste ikke kromosomfeil, jenta vår så bare sånn ut.

Inntil hun fylte fire år hadde hun ennå drag som kunne tyde på avvik..vi så det ikke lenger, men folk kommenterte dette.

Da jeg fikk nummer to, var jeg livredd, men forberedt..

Hun hadde også disse trekkene..men var frisk. Men folk kikket..noe jeg fosto. Men det måtte de gjerne, jeg visste hun var frisk.

Vet ikke helt hva jeg ville med å fortelle dette..jeg vet mine to barn ikke er det andre vil kalle pene, men for meg er de nydelige.

Likevel reagerer jeg også, kikker litt ekstra, på andres unger...ser kanskje etter tegn på avvik..kan ikke for det.

Vi ønsker oss alle unger som er fine, søte og sjarmerende..og for oss er de det..vi finner familielikheter..særtrekk..men vi må også få lov til å kikke og undre oss..

Jeg Har stått på begge sider..vi er bare mennesker!

Ha en fin dag alle..

Skrevet

hvordan finner jeg disse bildene på facebook????????

Skrevet

babyer er vel som voksne:noen er penere en andre.MEN forsjellen er at abselutt ALLE babyer har sin sjarm.helt uten untak!!!

husker jeg ble forskrekket over min egen søster faktisk.hun har 2 sønner og jeg hadde 2 sønner(snart 3)og vi satt hos min mor alle sammen.og søsteren min utbrøt at hun visste jo dt at hennes unger ikke var så vakre som mine men de hadde sjarme!!!syntes det var en fæl ting av en mamma å si.men det var vel et forsvar for at jeg bestandig fikk høre hvor pene mine barn var og ikke hun.men syntes ikke det hører hjemme noe sted å diskutere babyers og barns utseende på den måten hun gjorde.jeg hadde aldri sett på hennes gogutter som mindre pene en hennes forde om jeg stadig fikk høre om at "å de burde bli barne modeller""har du tenkt på å sende bildene inn til et blad?de kunne bli oppdaget!!!"fremmede har kommet bort å sagt at det er den nydeligste gutten jeg har sett i mitt liv.

klart jeg blir stolt men kan ikke se at mine nevøer eller andreer "mindre pene" av den grunn...

Skrevet

Når jeg ser en baby, sier jeg som oftest at han eller hun er skjønn.

Med det mener jeg skjønn inni liksom, ikke nødvendigvis at det er en billedskjønn baby.... Jeg synes babyer er små mirakler, små under, derfor synes jeg de er nydelige tvers igjennom alle sammen!

Faktisk!!

:-)

Skrevet

Eg trur nok (heldigvis) alle foreldre er utstyrt med eitt "filter" som gjer at babyen vår ser nyydelig ut uansett. Når eg no (etter 2 år) ser på bilete frå guten vår var nyfødd, ser eg at han var kanskje ikkje akkurat vakker. Søt, nusselig, jada - men heilt små babyar er sjeldan pene.

Dersom du ikkje klarar å seie at nokon andre sin baby er pen, så kommenter noko litt anna: "Eg synest han lignar på pappaen, gjer han det?" "Masse hår har ho og!" "Så våken han ser ut!"...... eller liknande.

Alle synest sin eigen unge er "finast i heile verda", sånn er det berre. Men ein kan likevel ikkje seie at andre sine ungar er mindre pene enn våre eigne :o)

Skrevet

Hihi.... kommer bare til å tenke på kokka vår på jobb. Da jeg ble gravid, fortalte hun om sin sønn (som er voksen og har tre barn selv)

"han var en sånn stygg baby". Nå skal det jo sies at dama alltid snakker direkte fra levra - noen ganger for direkte, slik at folk blir fornærmet. Men det var så vittig da hun sa dette om sin sønn. Jeg ble jo sjokkert, for jeg synes alle har sin sjarm / fine trekk uansett når de er baby - spesielt mine egne :-)

Skrevet

ja det er mange bebier som ikke er pene..men det jør da ingenting..plenti av voksne som er mindre pene og,sånt er det bare :)

men alle syns vel sin egen er fin uansett så det er vel det som teller...

men uansett så er ikke så mange pene den første mnden heller da..alle er jo like spør du meg....etter et par mndr du ser det..

Skrevet

Må bare hive meg på Ranveig R sitt svar!

Da Knøttet var nyfødt, og de første mnd, synes jeg at han var sååå skjønn! Husker vi tok maess bilder og kommenterte for et vakkert barn vi hadde fått! Nå når jeg ser tilbake på de bildene, må jeg faktisk le litt inni meg selv, for han var egentlig ikke så vakker og skjønn da, sånn utseendemessig! Men en herlig unge var han og er han fortsatt! Alltid blid og sprer masse glede rundt seg, og nå har han faktisk blitt en mye vakrere unge, med blonde krøller og knallblå øyne med laaange sorte øyenvipper! Veldig mange som kommenterer utseende hans nå ja! =0)

Så det ligger nok noe i det at når man blir foreldre er babyen det vakreste i dems øyne uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...