Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Hvor tett er det mellom de og hvordan gikk det/går det. Har en gutt som er straks 5mnd og fant ut at jeg er gravid igjen..er litt usikker om jeg skal beholde det,pga av at lillemann er så liten som han er. Vil ha posetivt og negatvit tilbakemeldinger.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Man klarer det man vil. Jeg har 2år mellom mine - alle sier at de er tette, men jeg mener selv at aldersforskjellen er enorm. Du vil jo få en helt annen aldersforskjell, men det trenger da ikke være negativt. Det er ikke slikt at man bør tenke mer på babyen som er utenpå enn babyen som ligger inni magen. Dette er vel ingen problem. Gutten din vil helt sikkert elske å få en søster eller bror. Jeg har bare positiv erfaring. Barn er da ikke laget av glass heller - de tåler å bli søsken. Om du er bekymret for om du selv vil klare å oppdra to barn så kan jeg fortelle at dette går helt fint.
Crazy mama Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Gratulerer! Jeg har 17 mnd mellom mine, og det går veldig bra. Stortrives med å ha to tette, selv om det er megaslitsomme dager innimellom. Jeg tenkte også som du, hvordan skulle det bli med eldste som tross alt fortsatt bare var sååå liten. Vel, alt har gått seg til på en finfin måte, og alle får sine behov dekket. I dag ser jeg at jentene mine har stooooor glede av hverandre, de koser seg i hverandres selskap, blant annet blant lekene på gulvet. Men som jeg sa, det er dager der jeg har lyst til å bare legge meg når de legges for kvelden, for det er full fres med to tette. Har funnet ut at faste rutiner er alfa omega for en god hverdag, har feks samkjørt begge inn i felles mate- og soverytme på dagen, og de mates og legges samtidig til kvelden også. Ellers er det jo også en fordel at du kan være hjemme ekstra lenge med begge, og motta kontantstøtte for to etter at yngste har fylt året.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 du kan ikke ta abort bare av den grunn, jeg blir PROVOSERT!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 javell, du er vel kristen.. fundementalist,,,
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Joda,slitsomt blir det. Men tenk på hvor mye du elsker den lille gutten din,og få 2 å elske så mye,er en gave i livet.
Gjest Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 det er 15 mnd mellom mine,klart,det er travelt,men det er virkelig verd det.. elsker de over alt på jord,og så har de jo hverandre oppigjennom oppveksten:)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Ingen er garantert hvor mange barn man får, så jeg synes du burde beholde det:) tette barn får et godt og nært forhold til hverandre, og at man blir ferdig med bleieperioden til barna for en stund! uansett hva du gjør, ikke gjør noe du vil angre på hverfall.. lykke til og gratulerer med spiren!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Her er det 11 mnd og 1 uke i mellom...minste er bare 5 dager så har ikke så mye erfaring med 2 tette. De sier at svangerskap nr 2 ofte er vanskeligere, men slik var det ikke for meg...kom vel av at jeg var veldig kvalm med førstemann, men ikke slapp litt heldigere unna med andremann. Måtte likevel ha avlastning de første månedene pga trøtthet og kvalme. Men blir en sykemeldt i permisjonen kan far ta over så det er kanskje ikke et problem hos deg hvis ikke far har en spesiell jobb? Kunne heller ikke bære snulla så mye som jeg ønsket da magen vokste både pga selve magen, men mest pga bekkenet. Nå er jo snulla en veldig snill og rolig unge så sånn sett er jeg heldig. Hun har også fått plass i barnehage og trives veldig der så jeg skal ikke ha begge to hjemme hele dagen...tror faktisk jeg ikke hadde greid det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå