Gå til innhold

Handling av babyklær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å ha med meg litt klær selv på sykehuset, men jeg vet ikke hva det blir. Hva gjør dere andre? Kjøper dere i nøyrale farger eller handler dere litt av hvert. Vi har snakket om det og sambo vil gjerne ut å handle litt etter fødselen, så det skal han få kose seg med! Men hva gjør jeg fram til han har fått handla?! Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har billige, greie 2pack body...osv på h&m, i hvitt...det kommer alltid godt med. Kjøp noen sånne, du! :-)

Skrevet

Jeg har kjøpt inn noen få klesplagg i nøytrale farger. Ble nesten bare hvitt og litt beige. Kan ikke fordra sånn babygul og babygrønn, ikke før jeg har ungen der og ser om fargen "passer" liksom... kan hende jeg er litt sær...

men altså... har vel kjøpt 2 pyjamaser, 3 bodyer, 2 strømpebukser, 1 hel dress, og 1 lue. Alt i hvitt og beige...

Regner med å få MASSE etter fødselen, så vil ikke kjøpe noe sånt "spesielt" før jeg ser hva jeg får, og så skal samboeren min få ta seg en tur etter fødselen :o)

Skrevet

Enig, kjøpr nøytalt hvitt, som passer til nyfødt. da tar du ikke gleden fra far, han kan boltre seg i mønster og farger....

De har veldig masse fint, nøytralt overalt..det får du alltids bruk for uansett! :-)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Liker ikke gult og grønt jeg heller....

Regner med at det kommer en del klær til å begynne med ja, men hadde jo vært moro å ha noe fint på babyen når man skal vise den fram til familie den første dagen. Beige er en flott farge. Det kan jeg handle inn litt av.

Skrevet

Ja, fant ut at beige er en bra løsning, evt. noe nøytralt mønster.

Hadde min første handletur på cubus for en uke siden, og da kjøpte jeg bare hvitt, synes egentlig det ble litt flaut å gå og betale da... Dama bak disken skulle selvsagt kommentere at jeg ikke visste kjønn. Da ble jeg rimelig usikker og vurderte å finne ut kjønn (skulle på UL for vektestimering to dager etter...) Men heldigvis klarte jeg å holde meg, er så utrolig glad for det nå.

For nå har jeg sett så mange fine nøytrale klær, spesielt mange skjønne pyjamaser og hele dresser :o) Men må jo prøve å begrense meg litt uansett da...

Skrevet

Tips:

Kjøp bodyer med lukking på magen. Gjerne sideveis. Mye enklere å ta på og av da.

Alle hele bodyer med ben/sparkebukser bør også kunne åpnes nedenfra, for lettere å kunne skifte på babyen, uten å måtte ta av alt.

Hindrer at babyen blir kald underveis.

Dette visste jeg ikke om da jeg fikk min første - det endte med at alle plagg som ikke hadde disse praktiske elementene ikke ble brukt..

Ang farger.

Husker jeg bare ønsket meg duse farger til gutten vår. Men da han ble født mes masse sort hår og starke farger, så jeg at duse farger bare ble blast på han. Smaken justerte seg altså litt :-)

På sykehuset får du låne-klær. Altså trenger du ikke mange plaggene mens du er der - dessuten har de det veldig varmt der...

Selv brukte jeg ullbodyer fra starten/hjemreise. Gull verdt. Holder den lille tørr og riktig temperert. Ull er greit å kjøpe nøytralt og noe man gjerne har under andre plagg.

Til slutt, ikke kjøp for mange små str i feks 50, barnet vokser veldig raskt opp til 56. Sønnen vår brukte 56 etter to uker...

Lykke lykke til!

Skrevet

Har handlet inn alt som jeg tror jeg behøver til babyen i størresle 50 og 56. Regner med at også denne ungen vokser ut av disse klærne i løpet av 3/4 uker, og husker fra første mann at jeg var altfor sliten til å shoppe den første tiden etter fødselen.

Det kan jo være smart å ha de praktiske minste klærne i hus; slikt som pysjamaser, body/sparkebukse, strømper, luer (til inne og ute), kjøredress o.l.og la far konsentrere seg om mere morsomme tilleggsplagg gjerne fra str 62 og oppover. Forsåvidt er vel str 62 også en gjennganger når venner og familie kommer med gaver.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for gode tips!!

Ang det med ullbodyer. Hvor kjøper dere de? Har de det på h&m feks?

Skrevet

62 er en ok str.

De holder seg en stund der..

De har myke, gode og billige (!!) ullbodyer på h&m.

Beige, brunt og hvitt er nøyralt..og nydelig.

Skrevet

De har ullbodyer på cubus i hvert fall, og på barnas hus, men disse er noe dyrere enn på vanige kjedebutikker da...

Skrevet

Kjøp ulltøy på h&m. Jeg har sjekket mange steder...og de fra h&m er både mykest og billigst...deilige.

79,- pr del tror jeg det var.

Skrevet

Takk for alle svar!

Må nok handle inn litt på forhånd ja. Merker jeg gleder meg litt til det!

Skrevet

Cubus sitt ulltøy er MYE stivere enn det de feks har på h&m...ser andre også er fornøyd med det...

Skrevet

...jeg vet jeg får jente...har helt dilla på lilla...mot beige.

har nok handlet for mye, så alle gaver vi måtte få må byttes i str over 74...det er jo litt tåpelig av meg...jaja.

Så, ikke handle for mye!

Skrevet

Enig i den om at Cubus har dårlig ull. Etter vask og gjerne før føles plaggene som papir, revener også lett og blir fort slitt...

Jeg har kjøpt merket Janus. Tror du får det på baby-shop. Der får du også ull , med bomull inni. Visstnok ikke helt ultimat, fordi bomull ikke bør vaskes sammen med ull. Trenger ulikt program for å bli rent.

Ellers har du Sparkjøp - billig og helt greit.

Ikke ehlt enig i at barna holder seg lenge i str 62, men dette er sikkert individuelt. Sønnen min og mine venninners sønner hoppet litsom over 62 og rett i 68.. 74 holder lenge.

Skrevet

Sikkert individuelt..jeg fikk jente på 3,2 kg og 50 cm...hun brukte 56 en mnd..og 62 til hun var 3-4 mnd...kanskje forskjell på gutt og jente?

Datteren min er 5 mnd nå, og 74 er laaangt fram! :-)

Cubus ulltøy er dårlig, enig.

Også fornøyd med Iris, Janus og h&m...

Skrevet

Et lite tips fra meg:

vi vet heller ikke kjønn, så jeg har handlet inn litt små plagg i nøytrale farger. Men her en dagen da jeg hadde meg en shoppe runde på sparkjøp fant jeg noen søte, trekanta smekker/halstørkler i rosa og blå. De kostet 25 kr tror jeg det var så jeg kjøpte en av hver som jeg tenkte kunne være praktiske å ha i halsen på den lille på hjem reisen. For liksom å "pynte" opp de andre nøytrale plaggene alt etter hvilket kjønn det blir. Den fargen jeg ikke får brukt, kan jeg sikkert gi bort sammen med en gave ved en senere anledning.

Har også sett at de har mange ulike farger og mønster av disse halstørklene på EXIT, til rundt en 50 lapp.

De festes med trykk knapper bak, og har et godt og lunt fleecelag på undersiden slik at de er gode og varme.

(Vet de også selger disse på www.babytrend.no)

Skrevet

så lenge alla lappar sitter kvar på tøyet så går det vell ann att lemna tilbaka ev byta det som er i fel farge? menar det er 1 månads opent kjøp på H&M...

Skrevet

..skulle tro det..

Tips, ikke riv av lapper på gaver du får, vent til du har oversikt over hva du har, og har fått....så bytter du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...