Mona + kid Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 (samme som på Barnevogndebatten) Hei! Skal montere selen og finner ut at jeg har to forskjellige seler. Hvem skal jeg bruke, mon tro? De er ganske like, men den ene har noen plastikkdingser på endene av skulderreimene. I følge de dårlige bildene på bruksanvisningen, ser det ut som om det er denne jeg skal bruke, men skjønner ikke helt åssen de skal festes baki der. Ikke får jeg tredd de gjennom den plata heller uten makt. Men jeg må kanskje bruke makt? Noen som allerede har gjort dette og kan hjelpe meg?
SaDa Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Har du fått 2 forskjellige?? Det er 5 punktssele som er festet over skuldrene i livet og mellom beina. Hvis du har fått med flere, så er det de med plast feste på. De tres inn fra forsiden og bak platen.
SaDa Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Kom på at festet i livet er det kroker på som klipses fast på festeringene som sitter i nærheten av hullene der reimen skal gå ut. Men nå må jeg stikke på jobb. Lurer du på mer er jeg her i 21 tia i kveld eller send meg en pm:o)
Puncky med nr tre i magen Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Du skal ikke bruke makt i hvertfall. Det skal være en løkke på hver ende av selene, og selene skal være dratt igjennom plastikken som skal festet i skrittet. Men du, jeg håper virkelig du drar til en forhandler og ber om hjelp. Monterer du de feil, kan det bli katastrofalt ved en kollisjon. Er du usikker er det bedre om du får hjelp altså. Men hvorfor har du tatt de ut? Har du gjort rent setet, og så husker du ikke hvordan de satt i?
Puncky med nr tre i magen Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Nei, nei nei.... Jeg leste izi combi jeg! Helt på jordet jeg.... Jo, du skal dytte en slik plastikkdings gjennom ryggen, og da må du bruke litt makt. Helt riktig.
bee* Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 de 5 punkts selene med en sånn plastik dings i enden skal presses igjennom stoffet og gjennom den plastikk plata i ryggen. om du ser etter er det to små smale hull der, du må sette den plastikk tingen på langs for å få den inn.. skjønner?
Puncky med nr tre i magen Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Men du skal gjøre det samme i sitte delen og, også er det lås til å feste på sidene. Du må ta i litt, og lirke litt. Egentlig er de i bomull du får kjøpt separat bedre. De gamledagse. Barnet blir jo stroppet fast og får ikke beveget seg fremover i det hele tatt. Eneste som er skikkelig fint, er jo at barnet må ligge stille når du legger h*n da.
Mona + kid Skrevet 26. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. september 2007 Takk for at dere har engasjert dere i mitt problem! Ja, jeg prøver nå å få de plastikkdingsene gjennom den plata i ryggen, det er ikke lett, men det går vel kanskje til slutt... Hvor skal så disse plastikkdingsene festes igjen, mon tro?
Mona + kid Skrevet 26. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. september 2007 Takk takk! Jeg har en 5 punktssele med sånne løkker også... Pluss en liten pose med tre plastikkdingser i... Kanskje like greit å bare stikke bort på BarnasHus en dag...
Stratos med 3 barn Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 Vil bare si at du ikke er alene med dette problemet! Jeg får det ikke til og tror jeg må ta turen til en forhandler for å få hjelp jeg gitt!
Mona + kid Skrevet 26. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. september 2007 Godt jeg ikke er alene, hehe! Men har du fått de plastikkdingsene på enden av skulderselene gjennom det ultrasmale hullet i ryggplata!?
Mona + kid Skrevet 26. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. september 2007 Jadda, jeg bare tok av de plastikkdingsene og putta selen gjennom ryggplata og satte på plastikkdingsen igjen... Erre mulig'a? Men så: Hvor fester jeg disse plastikkdingsene igjen da, mon tro?
Stratos med 3 barn Skrevet 26. september 2007 #13 Skrevet 26. september 2007 Nei! :DDD Sikkerte en svakhet i hånda tenker jeg, men jeg gidder ikke ødelegge den heller liksom....
Mona + kid Skrevet 26. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 26. september 2007 Aha, skal de bare være der kanskje!? Det er jo ganske umulig å få de igjennom de smale hullene i den plata... Tar en tur på BarnasHus en dag om ikke noen har fasiten her!
SaDa Skrevet 26. september 2007 #15 Skrevet 26. september 2007 De skal sitte fast når de er tredd igjennom plata.. Har du fått festet reimene over hoftene og i sitteplata?? Kanskje noen som er bedre til og forklare enn meg Du har pm forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå