Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Saksbehandleren til samboeren min er helt pyton. Han er ryggoperert og har vært på rehabilitering og så yrkesretta attføring. Så begynte han i jobb, og det gikk greit i et halvt år, før knærne plutselig takka for seg. Når han da skulle tilbake til nav for å få hjelp mente saksbehandleren at han ikke gadd å jobbe, og ikke var syk. Grunnen til dette var at han ble sendt til en knespesialist som ikke greide å finne ut av hva som var galt. Så da gikk han til en privat en som fant hva det var og startet behandling. Men en privat var altså ikke bra nok. Saksbehandleren mente også at samboeren min hadde drevet og byttet lege for å finne en som ville sykmelde ham. Noe som bare er tull. Han har hatt en lege i alle år, som var kjempe flink. Men han gikk av med pensjon. Så fikk han tildelt en annen lege, som han rett og slett følte seg ukomfortabel med, han byttet til en ny, hadde denne til denne legen flyttet praksis til en annen bydel. Da byttet han for å slippe å reise så langt. Fikk da en lege som ikke kunne norsk, og byttet igjen. Er jo mange bytter, men syns ikke NAV saksbehandleren har rett til å si at det er fordi han ikke finner noen som vil sykmelde ham. Og dette var over en periode på fem år. Anyways, han fant seg da en ny jobb uten så mye belastning på knærne, og fortsatte behandling hos ham private. Knærne har blitt så godt som bra og alt så lyst ut. Men for noen uker siden så sa ryggen til mannen min pang igjen, og han er nå like ille som før operasjonen. Samboeren min har forsøkt å ringe legen sin flere ganger for dag siden det skjedde med de tar aldri telefonen. Og når han da endelig fikk tak i de fikk han vite at legen er sykemeldt på ubestemt tid og at de ikke har noen som han kan få komme til. Jeg mener da at han må finne ny lege ennå engang- han kan da for pokker ikke gå rundt sann som han gjør nå. Greier ikke å bevege seg nesten. Men saboeren min tørr ikke fordi at saksbehandleren på nav da kommer til å ihvertall tro at han driver å bytter for å finne en som vil sykemelde. Så det jeg lurer på er, kan man bytte saksbehandler på NAV?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Man kan i hvertfall klage på den man har, og det synes jeg dere skal gjøre! Makan til respektløs behandling! NAV er et offentlig kontor, og de er der for å hjelpe, ikke for å få folk til å føle seg små. Jeg vet ikke hvor man skal sende klagen, men det er det helt sikkert noen andre som vet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå