Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer dere å få dem anbefalt mengde tran i begynnelsen? For det første er det grisete, han spytter ut det han klarer, og senere er det tran i gulpen. Usjogisj. Men har ikke lyst til å bruke vitamin D-dråper i stedet, har forstått det slik at tran er gunstigere. Sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg fikk beskjed om at det holder fint med D-vitamindråper så lenge jeg (full)ammer da jeg spurte på apoteket. damen der anbefalte å begynne med tran når kostholdet var mer variert og når gulpingen går over... synes det hørte bra og logisk ut. morsmelk inneholfder jo i utgangspunktet alt barnet trenger for å vokse!

lykke til!

Skrevet

De får jo ikke omega 3 fettsyrer gjennom melken, og det er det heller ikke i d-dråper. Har derimot hørt om noe som heter eskimo eller noe slikt og det skal visst være like bra som tran men uten lukten. Tror man får kjøpt det på helsekost.

Skrevet

Jo, vet at vit D dråper holder, men mener å ha lest et sted at for hjernens utvikling var det veldig gunstig med fettsyrene som er i tran. Men det er et ordentlig griseri. Skal prøve noen dager til med tran, så kanskje jeg gir opp.

Skrevet

viss det blir mye gris, prøv å gje han det i badekaret.. då kommer det ikke på kler, og lett å vaske det bort ;)

Skrevet

Jeg gir aldri jenta mi tran når hun har klær på, men det hjelper jo ikke om babyen er aldri så naken dersom den gulper det opp igjen. Eskimo Kids heter det man får kjøpt på helsekost, det er laget på selolje og smaker tutti frutti, leste litt mer om det nå. Ellers finnes det noe som heter smartfish, og kaptein sabeltanntran som smaker og lukter bedre enn tran:)

Skrevet

Så linken (tusen takk), og fikk litt mer motivasjon til å holde ut med tranen. Men jeg har hørt at man bør unngå smakstilsatt tran til ungen er 2-3 år, vet ikke om det stemmer. Eldstemann fikk tran, han var også en gulpeunge, og da jeg fant fram babyklærne etter han var masse ødelagt av tranflekker. Men, men, må vel regne med litt svinn...

Forresten var det noen som mente man var hyklersk hvis man ga ungen tran og man ikke klarer ta det selv, det er jeg helt uenig i. Det er jo til det beste for ungen, og når han blir eldre bestemmer han selv.

Skrevet

Hyklersk for at man vil det beste for ungen sin, nei nå har jeg hørt det også...

Skrevet

tar han flaske? jeg ga min tran med sånn engangssprøyte først, men det rant bare ut igjen... tilslutt helte jeg det i en flaskesmokk og skrudde på flaska, slik at han suttet det i seg, så slapp vi griset...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...