Honningmelon Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 De har ikke gått ut? Skal bytte fra Cerazette til de, for de fungerer mye bedre på meg.
Mona + kid Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jeg mener at både Trinordiol og Trionetta har gått ut dessverre!
Honningmelon Skrevet 26. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2007 Ja, hadde visst gått ut :-(
Fredpåjord Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Da foreslår jeg at du velger en av de nye lavdoserte p-pillene som inneholder samme type hormoner som Trinordiol gjorde, nemlig etinyløstradiol (denne har alle) og levonorgestrel (her er det noen å variere mellom). Loette har samme type hormoner. og er lavdosert. Om denne ikke fungerer bra for deg, fins vanlige p-piller med de samme hormonene, dette blir da Microgynon.
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 sant som Mona + kid sier. jeg brukte dette merket før.
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 jeg har fått loette etter at trinordiol ikke var å få tak i mer. jeg har gitt helt opp dette merket. har noen sinnsyke humørsvingninger... og jeg har aldri reagert på trinordiol.... sååå irriterende..
Honningmelon Skrevet 26. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2007 Takk for svar! Fredpåjord: har du litt greie på dette? Hvilket merke anbefaler du? Noen nevnte Yasminelle. Er det omtrent det samme som Loette?
Fredpåjord Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Yasminelle er også lavdosert, men med et annet gestagen i enn det du brukte i trinordiol. Yasminelle inneholder drospirenon. Greia er at kombinasjonsp-piller inneholder et østrogen og et gestagen. I Norge fins kun et østrogen, nemlig etinyløstradiol, og så har vi noen forskjellige gestagener å velge mellom. I Cerazette er det kun et gestagen (som heter desogestrel), ikke noe østrogen i det hele tatt, og den tas kontinuerlig uten at de siste 7 er sukkerpiller slik det vil være på andre brett med 28 på. Endel tåler denne bra, og endel ikke, men blødningsforstyrrelser i begynnelsen ser vel ut til å være hovedregelen. Østrogener og gestagener har ulike bivirkninger, og om man har fått bivirkninger som kan skyldes gestagenet i pillene, kan man altså bytte. Er det en østrogenbivirkning kan man ikke det, hvis man ikke vil prøve Cerazette da, eller noe annet enn p-piller som prevensjon.
Honningmelon Skrevet 26. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. september 2007 Akkurat, sånn ja. Jeg fikk så innmari dårlig hud av Cerazette. Jeg tror det kom av den i allefall, uten at jeg kan være helt sikker. Men, er egentlig Cerazette bedre å bruke, ettersom det ikke er ørstrogen i dem?
Fredpåjord Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 altså det jeg mener er at jeg ikke anbefaler et spesielt merke, men man må selv prøve ut hvilket merke man tåler godt eller ikke tåler, og så styre unna det gestagenet man ikke synes man tålte så godt. Men jeg vil absolutt anbefale deg å prøve lavdoserte p-piller først, altså. Og de som er lavdosert nå, er Loette (som har samme hormonkombinasjonen du hadde i Trinordiol), Yasminelle eller Mercilon. Om det blir hipp som happ hva man velger, ville jeg valgt det billigste, nemlig Mercilon. Den inneholder desogestrel, som da er det du ikke likte så godt i Cerazette, men om det er pga at Cerazette blir litt spesielt i og med at man tar dem hver dag uten opphold og i mye høyere dose i hver tablett enn i Mercilonene kan jeg ikke si, det måtte du ha prøvd deg frem med.
Honningmelon Skrevet 26. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. september 2007 Okei, da prøver jeg ut en av de lavdoserte først, så får jeg se hva som skjer. Du hadde virkelig peiling du :-) Tusen takk for svar!
Fredpåjord Skrevet 26. september 2007 #12 Skrevet 26. september 2007 der spurte du mens jeg svarte og skrev (tar jo litt tid når jeg alltid skriver så laangt:) ) Det er vel en diskusjonssak om det er bedre å bruke p-piller uten østrogen. Østrogenet har skylden for en lett økning i risiko for brystkreft, og også for blodpropprisikoen. Om man har migrene, røyker eller er over 35 år skal/bør man styre unna p-piller med østrogen i. Risikoen er veldig lav uansett for disse tingene. Men det er også derfor produsentene nå kommer med lavdose-p-pillene.
Honningmelon Skrevet 26. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 26. september 2007 Ringte legesenteret nå, og fikk resept på Loette, så da prøver jeg den i første omgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå