Gå til innhold

blir gal snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 2,5 år, som i utgangspunktet er en fyr med temperament. Grenseuttestingen startet for lenge siden, men har virkelig forverret seg nå.Dersom han blir nektet noe, blir han forbannet og skriker rett ut.Og han stopper ikke. Bleieskift er en av situasjonene som ender sånn, ved at han skriker og sparker etter meg. Han kan kan bli forbanna for de merkeligste ting, for eksempel at jeg her om dagen tok av meg olabuksa og tok på meg kosebuksa istedet. I natt våknet han to ganger og var forbannet. Han skrek til meg uansett hva jeg sa eller prøvde med( spurt om han var tørst, eller ville ha bilen sin o.l)og skrek enda verre hvis jeg gikk ut av rommet for å la han roe seg alene.

Time-out har ikke funket for oss, han gir seg ikke på tørre møkka uansett! Han tar knekken på meg snart! Nesten så jeg vurderer å gi fra meg foreldreansvaret til faren hans og rømme landet. Blir i tillegg stressa fordi vi bor i blokk og jeg vet hvor lytt det kan være, tenk om noen tror jeg er slem med han, det høres jo helt jævlig ut ut sånn som han skriker.Så derfor gir jeg meg av og til fortere enn jeg burde.

Noen med samme problemer? Er virkelig trass-alderen så ille? Når er den over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessuten slår han meg hvis han ikke får viljen sin.....Hva er rette måten å reagere på når han ikke gir seg?

HI

Skrevet

uff.. føler med deg.. høres forferdelig slitsomt ut!!

har vel egentlig ikke noen gode råd.. datteren min har også ett fryktelig temprament, men ikke så ille som gutten din...

enesten jeg kan komme på er at det er utrolig viktig å være konsekvent( noe du sikkert er...) .. trass er jo på mange måter utprøving av grenser...

jeg blir innimellom så frustrert over min datter at jeg må gå ut av situasjoner og telle saaaakte til 10 for ikke å sprekke...

Skrevet

Tror jeg ville forsøkt å få råd hos noen eksperter, lege e.l. Mulig at det er slik at noen barn er vanskeligere enn andre. Høres fryktelig slitsomt ut med din. Kanskje han er plaget med mandlene eller noe annet, da kan jo barn bli mere irritable enn de i utgangspunktet er. Ville fått ham undersøkt av lege, for å utelukke at han kan ha vondt.

Gir du ham mye oppmerksomhet rundt utbruddene hans ? Kanskje du skal forsøkte å overse den uønskede adferden hans, ikke snakk til ham, gi ham leker, avled, bli sint osv., men la ham holde på å være sint til det går over av seg selv. Pass på å rose ham for god oppførsel, og ros ham mye. Jeg er ingen ekspert, men det er tanker jeg gjør meg rundt spørsmålet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...