Gå til innhold

Litt shoppinghjelp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Tenkte det var lurest å spørre her, hvor folk faktisk har fått barna sine: Hva slags størrelse brukte deres barn når de var helt nyfødt? Både jeg og pappa'n er lange, så regner kanskje ikke med at vi får en så veldig småvokst datter heller, og er jo dumt å kjøpe klær som er for små i utgangspunktet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det lurt å kjøpe 56 i beg. Men du får sikkert mye klær, så en to, tre sett er vel nok i begynnelsen:)

Skrevet

Jeg brukte forresten litt 50 i starten, men når det gjaldt vogndresser så hadde vi bare 56.

Skrevet

Jeg hadde masse i 56, er ikke vits i å kjøpe mindre...Greit nok han svømte i klærene den første tiden, men er bedre det enn å kjøpe 50 som har får brukt en uke liksom...

Når jeg fikk gaver så ga jeg beskjed om at de måtte kjøpe stort...

Så har en del i 74 no:P

Skrevet

Høres veldig fornuftig ut det, tusen takk for svar:-)

Skrevet

Gutten vår var liten så vi brukte str. 50 i tre uker.

Vi kjøpte inn str. 56 og når vi så han var liten sendte jeg

mannen min ut for å handle str. 50 mens jeg lå på sykehuset.

Skrevet

gutten min veide 3280 og var 50 cm lang, strl 50 var litt stort til å begynne med... han har brukt strl 50 lenge, han er nå 9 uker, og bruker mest 56 men faktiskt noe i 50 og.... veldig forskjell i strl fra butikk til butikk.

Skrevet

Vi hadde mest i 56, men også endel i 50. Jeg syntes det var koselig å ha noen plagg som passet litt bedre. Jenta vår var 3940g når hun ble født og 56 var veldig veldig stort allikevel. Jeg brukte faktisk 50 ganske lenge også, men hun var ikke av de som vokste raskest. Jenter vokser jo ofte ikke like raskt som gutter.

Skrevet

min første var 57cm og 5200g, så vi håppet rett i str62, men andremann var 4740 og 53cm og brukte 56 en uke eller to,han var 60cm på 6-ukers...

anbefaler mest i 56 og 62, og blir babyn liten så er det jomulig å handle etter fødselen...

Skrevet

jenta vår er 3 uker og størrelse 50 er fremdeles altfor altfor stort. når hun kom ut var hun 2335 g og 47 cm, og vi hadde omtrent bare klær i størrelse 56... så da måtte kommende besteforeldr ut og shoppe.

vil forresten anbefale å ikke kjøpe noenting som helst i størrelse 62. det er det ALLE kjøper til babyen din i gave... hehe vi har så mye klær i 62 at vi vet ikke hva vi skal gjøre... =P

Skrevet

hmm.. ja, her var det litt av hvert... Antar vi kjøper mest 62 jeg da, også litt i 56, og skulle det bli altfor stort får vi heller shoppe litt etter fødselen. Tusen takk for hjelpa alle sammen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...