Anquor Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Bestemora mi som er ei super bestemor på over 75år og ikkje like frisk som ho altid har vore har vore super å strikka masse fint til snuppa vår.....no har eg fått vite at ho har laga ikkje berre ein ,men to dåpskjolar klare til snuppa, eine litt større enn den andre så det ikkje skulle vere ein som blei for liten.... desse har ho holdt på med lenge, før snuppa var født, ja sikkert før ho var på tenkt også......Men ho ville så gjerne gi ein til oss som vi kunne ha i familien vår.... Men no skal vi ha namne fest og bestemor hadde nok berre rekna med at vi skulle døype sidan alle andre i familien gjer det.... Eg vil verkeleg ikkje skuffe ho, og ej vil kjempe gjerne bruke kjolen på namne festen, men er det "lov?" syns dokker eg kan gjere det?
Mooncake Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hei, Jeg synes du bare kan bruke kjolen. Jeg hadde navnefest og brukte dåpkjole som har gått i arv i familien i 150 år. Dert var ca 50/50 med/uten dåpskjole på vår navnesermioni
Musemor med tre søte små Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Har du lyst har du lov. Ønsker du å bruke dåpskjolen på navnfesten, gjør det. Det er fest for deres barn. Dere bestemmer og ingen andre har noe dem skulle ha sakt om det.
Anquor Skrevet 26. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2007 ok tusen takk må liksom berre få bekreftelse frå nokon at det er "greit"
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Vi kommer og til å bruke dåpskjole på navnefesten lykke til
Forskeren Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Var i navnefest på lørdag og der var det flere som brukte dåpskjole, selv om flesteparten ikke gjorde det. Så det er mulig! Og jeg ville gjort det siden hun har lagt så mye arbeid i det. Også kan den gå i arv i familien din, kjempekoselig. Vi har selv døpt begge ungene i en dåpskjole som min bestemor laget på -50 tallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå