Gå til innhold

lav hjertelyd hos babyen,


mamma once again

Anbefalte innlegg

jeg var hos legen og hun fortalte at babyens hjertelyd var lavere enn vanlig, den har alltid ligget på 140, men var nå på 128, er det farlig? Ble litt bekymret, legen sa ingenting, men hun sjekket pulsen min, og brukte lang tid på å lyttingen. Det eneste hun sa at hjertelyden var uvanlig lav. KAn det ha noen sammenheng med at jeg har lavt blodtrykk?

ER det noen som vet noe om slikt, vil jeg være veldig takknemlig for svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. Hjertelyden på babyen min har variert veldig. Jordmor sa det kom an på hvor mye bevegelse babyen er i når man tar hjertekyden. Når de sover er hjertelyden lavere, slik som hos oss andre. Dessuten er ikke 128 lav hjertelyd, min har vært nede i 121 og over 150 uten at det hadde noen betydning. Jordmor sa faktisk at det var et bra tegn at det varierte litt for det viser at det er full fart:-)

Jeg har høyt blodtrykk, men ikke så høyt at det påvirker lillemann. Skal litt til at blodtykket vårt påvirker.Men hvis du uroer deg veldig så kan du jo ringe til jordmor og spørre henne. Lykke til:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyden til mi har ligget på 130 hele tiden. Vil tro det er helt greit for min jordmor har ikke hengt seg opp i om at det er lavt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...