Gå til innhold

Er jeg teit som reagerer på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten til broren min har (som de fleste andre) en nettside. Der så jeg at hun hadde lagt ut mange bilder av dattera mi. Bildene var stort sett helt uskyldige, men det var også noen der hun var naken og satt i bassenget sitt. Denne kjæresten tar bilder hele tiden, og jeg har sagt flere ganger at det ikke gjorde så mye, men sa klart og tydelig at jeg IKKE skulle finne noen bilder av verken meg eller henne ute på nettet.

Ikke nok med det, men hun skriver også at hun er tante til denne jenta, de har forøvrig vært sammen i snart seks måneder, og hun er bare 18 år.

Er det teit å reagere på at hun kaller seg tante? Kommer ikke til å si noe om det, men kjenner det irriterer meg noe innmari.

Har også gitt beskjed om at jeg helst så at disse bildene ble tatt vekk så snart de fikk muligheten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde nok ogsaa syns det var rart om hum kallet seg tante, men som du sier ,hadde nook ikke sagt meg.

Soesteren til mannen hadde barn da jeg traff ham og jeg begynte ikke aa referere til meg selv foer dem begynte aa kalle meg tane, foer det sto til tante paa julegavene osv.

Foler det var mer dems rett til aa styre det der.

Angaaende bildene saa hadde jeg blitt sur. Man legger ikke ut nakenbilder av barn og saavisst ike av andres barn.

Skrevet

At hun kaller seg tante hadde jeg ikke brydd meg noe om, men hvis du ikke vil ha bilder ute på nettet (i hvert fall ikke naken) må hun respektere det!

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at noen la ut bilder av mine barn på nettet uten min tillatelse, da jeg heller ikke gjør dette selv (legger ikke bilder ut av mine barn på nettet!!)

Denne jenta er 18 år, og sikkert ikke klar over at noen vegrer seg mot å legge bilder av små barn på nettet, spesielt naken bilder. Men jeg ville nå bedt henne fjerne dem straks.

At hun kaller seg tante er jo litt søtt, da...

Skrevet

Hadde ikke btydd meg om hun kalte seg tante, men at hun legger ut bilder når du har sagt ifra om det på forhånd, hadde jeg ikke akseptert.

Hvis du forklarer henne grunnen til at du ikke vil ha de der, tar hun de sikkert vekk. Det er jo du som må beskytte ditt barn.

Skrevet

Bare et veldig stort OBS her fra meg. Jeg jobber med nettsider og har opplevd at helt uskyldige bilder har blitt snappet opp og havnet på sider som brukes av pedofile. Det var utrolig ekkelt, og jeg er derfor blitt sinnsykt restriktiv - legger ikke ut noen bilder av sønnen min på nettet - og forlanger det også av alle jeg vet har bilder av ham. Blir oppfattet som "litt sær" av noen, vet jeg - men har sett hvor ubehagelig det KAN bli.

Skrevet

Jeg er også restrektiv mot bilder av jenta mi. Hun får selv velge å ha bilder av seg selv på nettet når hun er gammel nok.

Skrevet

Bilder hadde jeg nok reagert på.

Men at hun kaller seg tante, hadde jeg nok smilt litt av. Skriver den på fjortiskontoen, og synes sikkert det er stas og vise sine venninner at hun er "voksen og tante"...

Skrevet

Har forklart på en fin måte nå at jeg ikke ville ha de der og hvorfor. Så det er greit nå.

Men dere som synes det er søtt at hun kaller seg tante, hadde dere syntes det var greit når hun er sammen med deres barn at hun refererer til seg selv som "tante".? Med tanke på hvor mange forhold min bror har hatt så ønsker jeg ikke at alle der skulle ha kalt seg tante. Og hvor vanskelig kan det ikke bli for et barn når det kommer en ny tante hvert halvår?

HI

Skrevet

Bildene er jeg enig med deg i. Tante-greia hadde jeg ikke tatt så hardt. Det spiller jo egentlig ingen rolle om hun kaller seg tante eller ikke.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Da minien vår ble fødd hadde broren til sambo dame (han 18 og hun 19) Vi ga beskjed på en ordentlig måte, at vi ikke ønsket å kalle henne tante pga at de var unge, ikke hadde vært sammen så lenge (ca 1år). Var jo litt dumt vist det skulle bli slutt. dette respekterte hun fullt ut. Det gjore ikke svigermor, og både jeg og "tanta" sa fra....til ingen nytte. Ca 6måneder seinere ble det slutt mellom dem....

Si fra på en pen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...