Gå til innhold

vannfødsel

oktoberprinsesse *mamma*

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvilke sykehus man får lov å føde i vann? og hvordan det blir gjort? sitter jordmora oppi vannet med deg? hører masse positivt om det!!

anyone??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Oslo vet jeg det er mulig med vannfødsel både på Ullevål og Riksen. De har begge ABC klinikk. Vet vi kan ha med barnefar i bassenget, aner ikke hvor jordmor befinner seg, men vil vel kansje tro at hun er i bassenget hun også? :-) Jeg er førstegangs og har ingen erfaring med dette, men vurderer vannfødsel sterkt.

Litt usikker siden akupuntur er eneste smertelindring man får på ABC klinikken... Vet jo ikke hvor mye jeg tåler eller hvor smertefullt det er å føde. :-) Og så får man bare være på barsel i 48timer etter fødsel, mens det er vanlig med 4 døgn ellers.

Skrevet

jeg fødte på storken i bergen sist. med kun badekar og akupunktur. gikk vldig fint det, men måtte ut av badekaret da pressriene kom mener jeg å huske. leste i en artikkel at vannfødsel skulle være mulig i bergen, men står ingenting om det på hjemmesidene deres...

Skrevet

Det står om vannfødsel i KK denne uken.

Jeg kunne føde i vann forrige gang på fødeloftet i Stavanger, og jeg tror nok kun det er mor som er i vannet.

Jeg fant ikke noen god stilling på rygg, men har allerede forhørt meg om det er mulig å sitte på kne og føde i vann. Og det gikk fint og da kunne jeg få løfte babyen opp selv sa min jordmor.

Så jeg får se hva det blir til, vannet var ihvertfall utrolig deilig og lindrende under riene.

Skrevet

takk for svar. likte veldig godt å sitte i vannet sist! tenkte jeg skulle hør med jordmora på neste kontroll om hun vet om jeg får lov på storken

Skrevet

I tillegg er det visst endel kriterer man må oppfylle for å kunne føde i vann. Blant annet at du ikke har hatt noe som helst komplikasjoner under svangerskapet, du kan ikke ha noen sykdommer forøvrig.

Alt må ha forløpt normalt hele veien og det må være god fremdrift i selve fødselen. Noen ganger kan badekar og varmt vann ha den effekten at riene dabber av og da må man i så fall ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...