Gå til innhold

Tips mot vonde haleben...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av oss har vondt i halebenet, og min fysioterapeut foreslo å føde på alle fire, eller over en saccosekk. Skal forsøke å unngå å ligge på ryggen, for det er absolutt væreste stillingen for vonde haler...

Det skal i allefall jeg prøve, ettersom jeg trodde at halenenet mitt skulle brekke under forrige fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nesten 12 uker til min fødsel enda, men de tipsa skal jeg jaggu prøve å hukse, for halebeinet mitt liker meg ikke for tida;) Tuuusen takk:)

Skrevet

Jeg også slet forfærdelig med halebenet,trodde jeg... Vondt å sitte, vondt å reise seg,osv. Nå,snart 2mnd etter fødsel sliter jeg fortsatt,har funnet ut etterhvert at det ant ikke var halebenet i seg selv,men muskulaturen rundt. pga hemorider.(noe som er ganske vanlig at gravide kan få) Jeg var hos lege ca 1mnd før fødsel og spurte hva dette "vondtet" kunne være, men ble ikke sjekket engang! (jeg visste ikke hva hemorider var, så jeg spurte ikke)

Sa dette ville gå over.., men det gjorde det ikke. Hadde nesten mer vondt bak der, under fødselen enn "foran".

--Mitt tips er å få sjekket dette, i tilfelle det er det samme som hos meg. Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg iallefall bedt om hjelp for å få tømt tarmen før fødselen, for det var skikkelig vondt da det kom avføring under pressingen. (jeg var på sykehuset bare litt over 1time før gutten ble født,så det ble uansett lite tid for meg selv om jeg hadde visst det(rakk bare lystgass))

Ønsker alle her lykke til meg fødsel og håper dere slipper dette ekstra vondtet. ;-)

..håper dette ble nogenlunde forståelig skrevet, hehe.. siden jeg sitter med en liten vimsekopp på snart2mnd i armene. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...