Gå til innhold

i dag var vi på et års kontroll og prinsen er

Anbefalte innlegg

Skrevet

79 cm lang og veier 11230 g.

fikk ikke vaksine i dag for den siste fikk han litt seinere pga forkjølelse, så da må vi vente en mnd før han får 1 års vaksinen.

er alltid litt beskymret før vi skal på kontroll for hvordan vekten skal være pga lang periode med sykdom. Spiser bra nå, men i perioder blir det ikke så masse føler jeg Men det ser ut som om han får i seg det han trenger - han følger kurven sin veldig fint:-)

hvordan er det med deres gullunger etter 1 årskontrollen? vekt - reaksjon på vaksine....

er dere fornøyd med helsestasjonen (helsesøster&lege)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på ettårs kontroll i går, og han veier nå 10.7kg og er 80cm lang. Merker han har blitt MYE mer aktiv siden forrige kontroll som var i begynnelsen av mai. Kun gått opp 700g og blitt 10cm lengre. Alltid ligget litt over kurven, så nå er han mer "gjennomsnittlig".

Ellers fikk han sprøytene, og jeg merket ingen reaksjon hverken i går eller i dag. Deilig. Legekontrollen gikk også bra, ingenting å utsette på.

Vi har fått ny helsesøster siden sist, og hun var kjempehyggelig =) Håper hun fortsetter dersom det kommer en til etterhvert. ;)

Skrevet

Da vi var på 1 års kontroll i beg av april, noen dager før bursdag var jan 9110 og 71 cm. På 15 mnd i midt av august var han 10010 og 76,5 cm lang.

Han har aldri fått noen reaksjon på noen av sprøytene.

Skrevet

Frøkna vår var ca 9300 gr og var 75 cm lang, vi var på kontroll ca 14 dager etter 1 års dagen.

Elin ragerte litt på vaksina dessverre, var veldig øm etter stikkea og sutra å skreik masse, men etter 2 dager var hun seg selv i gjenn.:o)

Er veldig fornøyd med helsesøstra vår, legen er litt vimsete, men ellers greit.:o)

Skrevet

Hm. Jeg hører til på småtroll 0-1 år.. Menne.. Gutten min virker så stor i forhold til at deres er 10-11 kg NÅ, og 70-80 cm lang..

Han er 4,5 mnd.

Veier 7,5 kg

70 cm lang

Både pappan og jeg er naturlig slanke. Ikke særlig høye heller..

Men kid'n ser jo godt ut da. Ser ikke "lubbete" ut, men helt vanlig.

I forhold til deres mål må jeg le litt... Er det teknisk mulig at han skal stoppe å vokse så fort snart? Han vokser jo 1 cm i uka ca. Og har doblet vekta siden fødsel. Det er kanskje vanlig?

Skrevet

Barn er av ulik størrelse og vokser i ulikt tempo,rett og slett. Da minsten var 4 mnd var han 70,5cm og veide 9350g. Han så også helt vanlig ut, så bare mye eldre ut enn han var.

Da han var 1 år var han 82 cm og 14,5 kg.

Skrevet

Oj, 4 mnd og like stor/ tung som poden min er nå 1 år gammel..hehe Var på kontroll i dag, og nå er han 74 cm og 9840gr, men han er født en mnd for tidlig da. Fikk ikke vaksine i dag, for har vært forkjølet og hatt llitt feber de siste dagene. hadde også fått øyebetendelse, noen som har noe erfaring med det? Lurer på om jeg kan sende han i barnehagen i morgen? Han fikk øyedråper i dag, så har gitt han to ganger, og det var en mild betendelse han hadde sa legen.

Skrevet

husker ikk helt 12 mnd kontrollen, men da hun var 16 mnd var hun 9960 gram og 76 cm:D

Skrevet

*fnis*

Tror mini her i huset er virkelig mini

1 år: 7,9 kilo og 73 cm

Nå er hun 22 måneder og 9,5 kilo og 84 cm.

Begynner vel egentlig å bli vant med at de fleste 1 åringer er større en mini på snart to år....

Skrevet

Jenta mi var 72 cm lang og 8680 gram på 1 års kontrollen

Skrevet

Trym var på 1 årskotroll for ikke så lenge siden (7. sept), da var han 10.855 tung, 79 cm og 48,5 rundt hodet.. :-D

Lara28:

Da Trym var 4,5 mnd var han 69 cm og 8.440.. Etter de er 9 mnd, så vokser/legger dem ikke på seg like fort som før de er 9 mnd.. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...