Gå til innhold

Får man mensen selv om en ikka har EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tester etter EL denne gangen og er nå på dag 21 uten utslag.

Har regelmessig mens med syklus på mellom 30 og 34 dager, men kan det tenkes jeg ikke har EL fordet?

Fikk rundt den tiden jeg trodde jeg skulle hatt EL skyggestrek på testen, men ikke noe mere enn det, men i følge vedlegget skal streken være like sterk eller sterkere ved EL.

Trodde jeg skulle bli klokere av å teste jeg, men virket ikke sånn akkurat :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man får mensen selv om man ikke har EL ja. Det kan tenkes at du ikke har EL, men det kan også tenkes at du får EL sendt, og dermed har for kort lutealfase. Fortsett å test. Dersom du ikke finner EL ville jeg kontaktet legen. Ellers ville jeg vel egentlig også kontaktet legen dersom du har for kort lutealsase(perioden mellom EL og mens), grunnen er at da får ikke egget tid til å feste seg

Skrevet

Tester du om morgenen eller på ettermiddagen? Det skal visst være best å teste på ettermiddagen, da LH hormonet øker utover dagen. Kan hende du har en kort LH økning, slik at du ikke får testet akkurat når LH er på sitt høyeste. Noen må teste 2 ganger om dagen for å få med seg LH økningen på EL tester...

Ble litt rotete dette her, men håper du skjønner hva jeg mener :P

Ellers liker jeg digitale tester, så slippe rman å tolke så mange strek..

Skrevet

Tryne_8pp og 2 SA

Det er akkurat det jeg har begynt å tenke på også.

Nå har vi jo prøvd i 11 mnd, og når jeg i tilegg ikke finner EL er det kanskje på tide med et legebesøk.

Lucy T vil ha spire

Skjønte godt hva du mente :o)

Takk for svar.

Skrevet

KONKLUSJON: kontakt lege:) Skriver under på det som Lucy skrev av egen erfaring

Skrevet

Hvilke tester bruker du?

Når jeg bruker test-strimler får jeg også bare skyggestrek ved EL, men da tester jeg alltid med en CG digital etterpå som er mye lettere å tyde.

Jeg får altså skyggestrek ved positiv EL test og ingen strek (kun kontrollstreken) ved negativ test.

Skrevet

Tester med strimler fra billigetester.no

Vil jo koste en formue å teste med andre når må teste hver dag i noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...