Audacious Angel Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Ble inspirert av et annet innlegg her. Hva gjør jeg med min 2 åring som ikke vil legge seg? Det begynte da hun var ca 15 mnd. Hun måtte gå over til stor seng siden hun krabbet ut aav sprinkelsengen sin. Vi kjempet med henne en stund, og etter hvert gikk leggingen kjempe bra og hun ble liggende i senga og sovnet relativt fort. Men etter noen mnd begynte hun å tulle igjen og vi holder fremdeles på med tullet hver legging. Vi har prøvd alt, og det eneste som på en måte funker er å ligge sammen med henne og holde henne fast til hun roer seg og sovner. Dette er jo ikke akkurat ideelt... Har noen råd til oss, tips om metoder vi ikke har prøvd enda?? Er sliten av å bruke flere timer på legging hver kveld.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jeg satt på sengekanten. Sønnen min ville gjerne at jeg la meg ned, men jeg sa bestemt nei. Deretter satte jeg meg lenger og lenger fra sengen. Tilslutt gikk jeg ut av rommet. Gutten min brukte 2 dager på å sjekke at jeg passet godt på ham ute i stuen også. Noen ganger må jeg igjen sitte på sengen, men det går nå uker mellom hver gang.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Hadde også det problemet her i huset i en periode. Vi tok bort sprinkelsengen og fikk utrekkseng i stede slik at han ikke skulle slå seg når han gikk utav. Han har lov å gå ut av sengen sin og leke på rommet sitt, men hver gang han går ut av rommet bærer vi ham inn i sengen igjen. Vi snakker ikke til ham og gir ham minst mulig oppmerksomhet. I starten kom han ut av rommet ca en million ganger hver kveld. Nå ser han at han får null oppmerksomhet på det og holder seg som regel inne på rommet. Han legger seg fint i sengen når han blir trett (leker som regel i 30 min før han legger seg.) Så mitt råd er å føre henne rolig (ikke bli sint og kjeft ol det bare girer dem opp...) inn i sengen og ikke gå inn i dialog med henne. Det hjalp til slutt hos oss i allfall... Lykke til!
Audacious Angel Skrevet 26. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2007 Hun sovnet ikveld etter "bare" 1 time. Jeg måtte da sitte på sengekanten og holde henne fast, hvis ikke så ligger hun og slår og sparker i veggen. Vi har prøvd å legge henne tilbake rolig, vi har prøvd å bevege oss ut av rommet. Det holder i en dag eller to så er hun tilbake i gammelt mønster. Det med å følge henne rolig tilbake til sengen har blitt en lek for henne... Vi begynner å bli ganske rådville her. Hun kommer også inn til oss hver natt for å sove i vår seng. Jeg har ikke orket å gjøre noe med det mens jeg gikk gravid, men nå skal vi prøve å få en slutt på dette og. Er det noen som har kuttet ned på dag sovingen med god virkning? Hun sover ca 1- 1 1/2 t. Håper flere svarer
Trollmora Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Snuppa min var vel 2 år da vi kuttet ut sovingen midt på dagen. Hun lå rett nok i sprinkelseng, med det var skriking og uling hvis vi ikke gikk inn til henne. Først kuttet vi ned til en 1/2-times lur. Da hun fremdeles ikke, etter en uke ville sova da vi la henne, kuttet vi ut hele sovingen midt på dagen. Hun var stup trøtt da hun ble hentet i barnehagen så det var om å gjøre å holde interressen oppe til barne-tv var ferdig. Da sovnet hun som en stein og sov godt gjennom hele kvelden og natten. Det er ca et 1/2 år siden hun sluttet med soving midt på dagen, men det har hendt at hun har sovnet ved bordet ved 3-maten i barnehagen. Det er for vår del helt greit at hun da får 10-15 minutter for det er ikke så lenge at det forstyrrer kvelden for henne. Lykke til )
Audacious Angel Skrevet 27. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2007 Takk for svar! Har lest på noen andre tråder, og det er kanskje på tide å slutte med lengre lur i bhg. Kanskje kutte ned til 1/2 time?? Vi får prøve hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå