Gjest Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Har hørt at det kan hjelpe mot luftsmerter å gi litt ammete til babyen. kan dette blandes direkte i melken? (gir på flaske) hvor mye skal jeg gi, og hvor ofte? hvor lenge kan den oppbevares i kjøleskapet?
Sebra Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Har aldri hørt. Jeg drakk ammete selv . For det skulle hjelpe babyen. Det er noen dråper du får kjøpt på apoteke som skulle hjelpe.
TurangaLeela Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Holder det ikke at du drikker det da? Ammete inneholder fennikel som er kjempebra mot luft i magen. Tviler på om babyen vil ha...min sønn grøssa av te, har bl.a. prøvd kamille da han hadde spy.sjuka.
Gjest Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Leste om det på ammedebatten. grunnen til at jeg lurer er fordi det tar meg ca et døgn å pumpe ut nok til et måltid...så gir mme. hehe... og så smakte det ikke akkurat godt. men anniken rynker ikke på nesen av folinsyre engang... hehe... så hun liker det vel...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 jo du kan gi det til babyen, jeg ga fenikkelte til min, 2-3 ml av en liten medisinkopp, lunka, han likte det han. venninna mi ammer og hun drikker ammete og gir en skvett til sønnen hennes også, da promper de og får ut luft )
Gjest Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Kan gi ammete, eller igrunnen er det vel fenikkel te som oftes blir anbefalt. Men amme te inneholder mye fenikkel. Kok te som vanlig, avkjøl og gi t.d 1 ts 3 et par ganger pr dag. Prøv deg litt frem. Ved magesmerter kan en lage sukkervann av amme te. Kan vel oppbevares 1 døng i kjøleskap under tett lokk...
jua 10.12.05 Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Du kan gi 2-5ml på en engangs sprøyte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå