pippis mamma Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Er det noen ammehjelpere som kan hjelpe meg? Jenta mi er snart 7 mnd, ammingen har gått strålende hele tiden, fullammet til hun var 5 mnd, nå får hun 2 måltider med grøt/middag i tillegg. Men den siste uka har det vært nærmest umulig å få henne til å ta pupp, hun bare vrir seg unna og blir sur. Siden jeg begynte med mat har jeg ammet henne før måltidet, men nå går ikke det lenger. i går ammet jeg kl 7.30 om morgenen, hun var blid og fornøyd hele dagen, jeg prøvde å tilby pupp masse ganger, men hun var helt uinteressert, klokka var 15.30 før jeg til slutt krøp til korset å ga henne mat, som hun slukte... I dag tidlig ville hun ikke ha morrapupp heller, så jeg lagde ei flaske med mme for å sjekke om hun ville ha, da drakk hun 200 ml, hva er det som skjer? ser ut som jeg er ferdig å amme! hva kan jeg gjøre?
Kitty75 Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Det trenger ikke bety at du er ferdig med ammingen. Hvis det går greit å pumpe, kan du prøve å pumpe og gi på flaske noen ganger. For mange går dette over etter noen dager, men det er klart at noen babyer sier stopp. Hvis du har lyst til å prøve litt videre, kan det være lurt å holde melkeproduksjonen ved like ved at du pumper et par ganger om dagen. Ellers kan du søke her inne på stikkordet "puppenekt". Det er mange som opplever det i løpet av ammingen, men ofte da i 3-4 mnds alder. Opplevde det selv med min første, og er spent på hvordan det skal bli med nr 2 i mars. Du kan også prøve å amme inne på et mørkt og stille rom, for å se om det kan hjelpe. Det hjalp oss i perioder. Andre anbefaler å amme når babyen sover eller akkurat er våknet. Du kan jo også kutte ned åp antall ammemåltider, og gi flere måltider med vann som drikke. Uansett- lykke til. Det er jo veldig flott at du har kunnet amme til syv mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå