Sunniva78 har to små Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Jeg har alltid vært en motstander av å ha vekt hjemme, skjønner ikke helt vitsen med å vite hva jeg veier så lenge jeg ikke er overvektig. MEN, jordmoren min veier meg jo aldri, og det er jo litt interessant å se hvor mye jeg legger på meg under graviditeten..! Veier dere selv for å følge med vekta?? Lurer på om jeg må kjøpe en.. Hmm...
Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Vi har ikke vekt hjemme, og jeg veier meg hos jordmor og lege, så har full oversikt der ) rart hun ikke veier deg egentlig. Det står jo på helsekortet. Jeg tror jeg har veid ca. det samme i flere år, så har aldri tenkt på vekta. Men tror nok jeg hadde kjøpt meg vekt hvis jordmor/lege ikke hadde veid meg. Det er jo veldig greit å følge med hvor mye man går opp =)
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 JA, vi har vekt hjemme. Vi fikk den i gave for noen år siden (???) og syns egentlig det er ganske greit å ha. Jeg har alltid veid det samme, så har aldri vært noen stor "veier". Sleit litt med å legge på meg i mitt forrige svangerskap, også i dette, og da syns jeg det er veldig greit å kunne følge med på vekten hjemme. I tillegg er det gøy å følge med på vekten på sønnen vår på snart 2 år!
nungo Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Jep, vi har vekt. Jeg har ikke blitt veid på kontroll, jeg heller (er i uke 25 nå) og synes det er litt kjekt å følge med selv hjemme. Jeg veier meg vel omtrent en gang i uken. Normalt sett bruker jeg ikke å veie meg, men vi har en jente fra før (4 år) og det er litt greit å følge med på vekten til de små, synes jeg.
-Loppa- Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Vi har ikke. Lurer på om vi skal kjøpe en for å følge med litt, men vi får se..
Gjest Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Vi har også vekt, men det har aldri blitt brukt før nå.. Har aldri hatt noe fokus på vekt før jeg ble gravid. Jordmor og lege har veiet meg hver gang. Jeg veier meg nå egentlig bare for å se om jeg har lagt på meg noe siden jeg sliter med det.. Har jo gått ned 3-4 kilo i stedet for å legge på meg, så det er veldig ok å se om jeg har gått opp litt innimellom.... Men jeg veier meg absolutt ikke daglig altså, blir når jeg føler for det Sikkert like greit å kjøpe en hvis dere ikke har, som flere andre sier, det er jo litt interessant å følge med på vekten til barna når de kommer også :-)
M*A*S*H* Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Vi har digitalvekt hjemme - veier meg kun hjemme. Synes det er greit å følge med - og jordmor fører opp vekta på helsekortet når jeg er på kontroll.
Tooblind Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Vi har vekt hjemme og jeg veier meg ca en gang i uken. Greit å følge med hvor mye jeg går opp synes jeg. Jeg har blitt veid på sykehuset og hos legen, men går ut ifra den jeg har hjemme ettersom det kan være forskjell på vekta hos jordmor til lege til sykehus.
Erisa* Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Jeg har heller ikke vekt hjemme, og har blitt veid en gang, tror jeg.. Veier meg når jeg er på besøk hos venner som har vekt Skal spør jm om jeg kan veies ved neste kontroll, er litt nysgjerrig jeg også... Men sånn til vanlig syns jeg det er unødvendig med vekt!
VerdensLykkeligste Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 hei. jeg har vekt hjemme. jeg veier meg sånn ca hver uke... litt artig å følge med synes jeg. skriver en svangerskapsdagbok, med bilder av magen min og hva jeg veier osv. synes det er spennende å se utviklingen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå