Gå til innhold

Liten snupp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 1 årskontroll i går.

Lille snupp har jo alltid vært liten.

Nå er hun 72 cm og 7570 gr.

Lengden kommer seg, men hun er fortsatt lett.

Og gjett om de styrer med det da... Men jeg ser jo at hun spiser greit.

Hun er veldig kvikk og er begynt å prate masse, fyker rndt som en virvelvind på alle fire og har det storveis.

Så klarer HS nok en gang å irritere med ... greit nok om hun var slapp og dårlig, men det er hun altså ikke...

Får bare små jenter jeg visst:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt du vet og er trygg på at jenta har det storveis! Og det hjelper jo å vite at jentene dine er små...at du har referansepkt på det.

Jeg tenker med gru på alle de foreldrene som ikke har din trygghet, som blir møtt av HS som utrykker slik bekymring for størrelse, enten for liten eller for stor. Det er nok ikke alle som synes det er greit å forholde seg til...

Det viktigste må vel være at ungen er frisk og utvikler seg normalt...Snuppa di høres jo perfekt ut! *smiler*

Skrevet

Hei, her var ikke lille snuppis mye større på 1-års kontrollen heller, så ikke bry deg om HS med dumme komentarer. Hun blir 2 år neste måned og str 86 er fremdeles stort :-)

Skrevet

Godt det er flere:-)

Blir så provosert av holdningen deres enkelte ganger.

Som jeg har nevnt tidligere får venninnen min alltid kjeft for at jenta hennes er stor - så fornøyd blir de nok aldri...

Men det skal sies at jeg har fått mye hjelp av dem opp igjennom også - så ikke bare negativt:-)

Skrevet

Blir litt irritert når jeg hører HS som til stadighet låser seg helt i kurver og skjemaer utarbeidet av andre.

Høres ut som jenta de er i farta og da bruker hun mye energi. Følger hun kurven sin og den er lik med større søsken så er det ikke noe å mase med, mener nå jeg.

Vi ligger i andre enden av skalaen vi da. LilleSnupp er lang og tung, bruker str 98 i klær og Eldstemann er 5 år og bruker 122 i klær og str 33/34 i sko. Nå har vi veldig få korte gener i vår familie så da får ungene bare være store da :o)

Skrevet

Ja, og tenk så kjedelig hvis alle skulle være like.

Godt vi er forskjellige:-)

Skrevet

Det er bra du er trygg nok på deg selv til å bli irritert på HS og ikke stresset og bekymret. Jeg overraskes stadig over at helsesøstre som forholder seg så mye til normalfordelinger, kurver og statistkk ikke har lært mer om fortolkning av enkeltresultater. Noen skal jo være ytterst i normalfordelingen også, alle er ikke gjennomsnittlige. Det er jo derfor man snakker om en fordeling...

Tenk om de kunne hørt på deg som erfaren mor og vært mer opptatt av at allmenntilstanden er god??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...