Gå til innhold

Foreldre og svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi hatt besøk i en uke av både mamma og svigers...

Hadde i utgangspunktet gruet meg litt, da jeg syns en helg kan være nok....

Men det har gått så fint - bare fryd og gammen.

Tror de har forstått at jeg vil gjøre ting på min måte, og ikke ønkser at alle skal blande seg inn.

Så denne uken har de kost seg med barna og avlastet oss der, men latt meg styre huset. Deilig.

Fredagskvelden fikk jeg og min kjære oss en tur ut med en haug gamle kollegaer. Stas:-)

Lørdag hadde vi god mat og vin med alle sammen hjemme, kjempekveld.

jeg er så glad for at vi har kost oss, og at jeg ikke har dårlig samvittighet når de reiser pga krangling og innblanding underveis......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig å lese!

Det er deg selvfølgelig vel unt å ha det hyggelig med foreldregenerasjonen på besøk, men det er visst ikke alltid like enkelt.

Du har nok vært flink til å være tydelig på hva som er viktig for deg. Det står det respekt av!!!

Skrevet

Ja, jeg har vært veldig tydelig - men det tok tid før jeg klarte det:-)

Alle skulle jo hjelpe til med alt og det ble det bare kaos av.

Så jeg har sagt at de kan prioritere barna, så ber jeg heller om hjelp til andre ting hvis jeg trenger det.

Første gang med begge foreldrepar på besøk hvor jeg med hånden på hjertet kan si at vi bare har kost oss:-)

Jiippii -de har skjønt det.

Skrevet

Veldig deilig. Med tre besteforeldre her, så har vi faktisk hatt litt tid til å være kjærester:-)

Skrevet

Skjønner at du gruet deg i utgangspunktet. Da er det ekstra fint at alt gikk bra. Besteforeldre bør jo være en avlastning når de kommer og ikke en ekstra byrde. Heldigvis er verken mine foreldre eller svigerforeldre sånne som bryr seg og vil bestemme. Kanskje du og jeg har noe felles i å være tydelige på at det ikke er greit?

Deilig for alle når besøkene går bra. Besteforeldre er verdifulle for barna og når det går bra én gang, har man noe å bygge på til neste gang også og alle kan glede seg til å se hverandre igjen.

Skrevet

Så deilig når besøket blir vellykket!

Veldig bra at de har skjønt det med avlastning i form av å være sammen med barna.

Skrevet

Koselig å høre!! Så smart av deg å la dem konsentrere seg om barna. Mye av det andre gjør seg selv da, vil jeg si :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...