Gå til innhold

...føde før tiden/miste permisjonstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange utålmodige blivende mødre her, som mer enn gjerne vil sette fødsel i gang.

Husk bare at får dere før termin, trekkes dere i permisjonstid.

Jeg er så gniten på tida hjemme med babyen, at jeg håper og ber jeg får på termin eller etter...

Vil ikke gi fra meg permisjontid..vil ikke tilbake på jobb før jeg må! :-)

Derfor klarer jeg å la være å være utålmodig....har 17 dager igjen.

Bare et tips..

(Kanskje pipa mi får en annen låt når jeg har 1...2..dager igjen..?)

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-2 dager tåler man i tap da..de kan en jo evt ta ulønna fri på om en er såå nøye...men tre uker er jo litt kjipern da...vil jo si i bhg med ungen nesten en mnd før en må det

Skrevet

..fikk fire uker før tiden sist, og ja...det var utrolig kjipt!

Følte jeg ble straffet fordi jeg fødte for tidlig. Syns den der regelen er helt på tryne.

Sikkert derfor jeg er redd for det denne gangen også..men, enig, et par dager er ok.

Skrevet

Nå er det mulig jeg misforstår deg, (eller reglene) men er det ikke "omvendt"? Permisjonstiden regnes jo ut fra termindatoen, så får du etter termidatoen, da mister du tid med barnet! Men får du før, mister du "bare" av ventetiden...

Skrevet

Ja, det ble jo en smule surrete forklart, men .. slik jeg har skjønt det, så starter du i jobb til samme dato selv om du føder etter termindato. Men føder du før termindato, må du starte tilsvarende tidligere ..

Skrevet

Du mister vel ikke noe av permisjonstiden hvis du føder etter du har gått ut i permisjon?????

Skrevet

Enig med HI. Ikke noe stress å få FØR termin. Men det er ikke riktig at du får mer eller mindre tid med ungen om du føder på termin eller FØR termin. Derimot blir det mindre tid med ungen om vi får ETTER termin (men ikke mindre fri).

De tre ukene som vi er pålagt å ta ut FØR Ul termin, er LAGT TIL permisjonstiden, med den hensikt at vi ikke skal være i full jobb når det mest sannsynlig blir dags for fødsel. Termindato er jo ikke mer sikker enn +/- 2 uke UL-termin. Jeg ser på det slik: altrenativt kunne staten ha beholdt den gamle ordningen med at vi må jobbe frem til termindato- og at hele permisjonen hadde vært 3 uker kortere...uansett... Se på de 3 ukene som en bonus....

Da jeg ble føst i 1971 måtte min mor jobbe frem til fødselen, slik at hun fikk de skarve 12ukene de hadde til permisjon med meg... det var tider det...

Skrevet

Nei...du mister om du får før termin og permisjonen er startet..da trekkes du i "andre enden" av perm.tiden

Skrevet

Jo...om du starter permisjon tre uker før termindato, og føder to uker før termin, trekkes du to uker permisjon i slutten av perioden...utrolig nok.

Føder du etter termin, skjer det ingenting.

Skrevet

Sant det du sier....men...likevel..syns permisjonstiden skulle få vært "i fred" uansett når man føder jeg...

Skrevet

Man mister jo ikke tid med barnet!! Barnet er jo ikke yngre når det må i bhg. Det er jo av de 3 ukene man må ta ut før fødsel man mister.

Og for min del gir jeg gjerne bort denne ventetiden med konstante bekkensmerter til fordel for å få treffe prinsen min tidligere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...