line_n & sara Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 jeg funderer så fælt på hva jeg skal legge babyen i...får i november, så det vil jo være litt kjøligere.. har nemlig strikka en sovepose-lignende sak (med stropper, ikke lange ermer) i ull, som jeg i utgangspunktet tenkte å bruke i stedenfor dyne, (så blir ikke dyna sparka bort..) og ha et helseteppe over, pluss heldekkende pysj.. men så blir jeg selvsagt redd for at dette skal bli for varmt og eller kaldt! burde jeg bare bruke pysj og dyne, kansje?? hva tror dere?
pilutt1 Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Dette er vel veldig individuelt vil jeg tro. Jeg vet jo ikke hvor tykk denne sovepose-lignende saken din er,så mitt råd er at du får heller bare prøve deg fram litt. Selv skal jeg bruke pysjamas,helseteppe og dyne. Brukte dette forrige gang,og det holdt babyen seg varm med. Men sjelden babyen(nyfødt) klarer å sparke av seg dynen...ikke opplev det jeg altså. Lykke til ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 ..mener du når du legger babyen i senga? Eller var det i vogn?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Inne, i seng...i normal romtemperatur er det nok med pysj og god dundyne..eventuelt ull-laken/skinn under..ikke kle for mye på.
snart mamma til 4 <3 Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 for varmt er ikke bra. ikke kle på fomye...(hverken dag eller natt) Her brukes pysj, lett dunteppe og vindu i luftestilling. Er ungen veldig urolig og sparker av teppet mye,kan du jo prøve med strikkeposen. Du kan kjenne om ungen er for varm med å kjenne etter under linningen bak i nakke/rygg
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Vi har vindu på gløtt, og babyen ligger i vugge med ull-laken og har dundyne på, og pysj. Alltid varm og god, ikke FOR varm..og de sparker ikke av dyna som små..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå