Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 ...se rundt dere neste gang dere er i byen. Ser dere alle "perfekte" mødre, som er på tur med babyene sine..med tipp-topp utstyr i alt fra vogn, klær, smokk og selvsagt sine egne gummistøvler. Ser dere at alt matcher??? Jeg kan ikke la være å le litt..eller..bli litt kvalm..snakk om vise seg fram! Ikke rart baby-butikker har gode dager, når folk kjøper alt de trenger og ikke trenger..og alt skal passe...spyr.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Var på kafe i går, tenkte faktisk på det... Jeg hadde omsider kommet meg ut av huset og var glad jr. sov så jeg fikk en kjapp kaffekopp i fred. Utrolig masse pene mammaer, med pene babyer i pene klær..enig i det. Det må jo koste? De er jo stilige..men jeg er for gammel (39) og lat til å gidde å bruke så masse tid og penger på sånt..og,- ungene vokser jo så fort...må da bli dyrt å holde dette gående i takt med ungenes vekst? Men..ja, masse pene mødre, som tydeligvis liker å vise verden at de er vellykket, har penger og pene barn. Men jeg blir ikke irritert..mer imponert over at de orker...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg er "bare" 25 og kommer heller ikke til å gidde å henge meg på babytrendene.. Ikke har jeg penger til det heller! Mammaer i dyre kåper og støvletter med Emmaljunga-vognene sine i knæsje farger, pusepels og navneskilt (med Leah Konstanse eller Noah Elias) er bare latterlig...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Ler høyt...enig...de der navneskiltene med "dynastiet" navn er komiske...Hadde vært kult om en sånn pen mamma kom med "Gerd"..."Ronny" eller noe...tror man skal lete lenge etter det.. (Ps. Er emmaljungavogner dyre???? Vet ikkeno jeg...)
Ikkelektuell Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Det er høy show-off-faktor blant kvinner generelt, så jeg ser helt klart logikken i at dette ikke gjelder i noen mindre grad for mødre. Har forresten lagt merke til at hver gang jeg er ute og triller og møter en annen mor med vogn, så lar hun blikket sveipe raskt, men erfarent over vogna mi, og jeg ser hjernen hennes arbeide med dommen, som avslører seg som et hevet øyenbryn eller et litt mer dvelende blikk enn det som strengt tatt er anstendig: "STRYK!" *knegg*
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Hehe, da blir de skuffet om de innleder en "dyp samtale" om vogner og tilbehør med meg.. Vi kjøpte en sort Simo til 1. mann som ikke ser ut som om den er brukt en gang. Nøler ikke med å bruke den denne gangen også. Syns den var dyr nok - kostet 6500,- (var så heldig at pappa kjøpte den til oss) Hva koster egentlig alle disse trendye vognene da? Er bare 26, har egentlig nok med penger, men tenker over bruken... Og disse barnevognskiltene som dere snakker om - jeg har ikke sett dem engang, det høres jo rimelig harry ut. Ser aldri på vognene til folk, de fleste ser jo helt normal og ordentlig ut. (Men en liten digresjon på det; for 8 år siden fikk en venninne av meg 1. mann. De hadde ikke penger til vogn, så hun fikk låne/ arvet den som hun selv og de 5 andre søsknene hadde ligget i, og den var spraglete og skitten - så helf forferdelig ut! Husker at jeg tok litt synd i henne som måtte bruke den fæle vognen.. den var virkelig FÆL)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Man bør være ferdig leke med dukker og kle seg ut når man får barn.
Impulsiw Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Jeg er imponert over at de orker. Det må jo være forferdelig slitsomt slik jeg ser det. Men har man energi og penger nok, er det jo bare å stå på! Selv legger jeg ikke så mye penger i alt nytt fra a til å. Det blir dyrt nok når de blir tretten og trassig. MEN har unnet meg en ny emmaljunga vogn. Det er det eneste nye her i huset, resten er kjøpt brukt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Herregud at dere gidder å irritere dere over sånt! Jeg gleder meg til på kjøpe pene ting til babyen min og bryr meg mindre om hva folk synes, om folk har problemer med at jeg har emmajunga vogn og lexington sengetøy så får det være deres problem. Man kan vel få prioritere som man vil???
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 Vi irriterer oss ikke..vi syns det er festlig! :-)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #11 Skrevet 26. september 2007 ....jeg misunner deg som kan unne deg dette... Jeg syns det er flott å se på alt det fine folk kjøper.. Skulle ønske det var meg! :-) Men irriterer meg, det gjør jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #12 Skrevet 26. september 2007 At barna får pene klær er jo en ting, det vil jeg at min også skal få når den tid kommer... men det trenger jo ikke være dyrt. Og mamman kommer garantert ikke til å matche, har ikke så god råd:-) Har ei venninne som venter barn samtidig med meg, og hun og mannen skal alltid ha det beste og dyreste av alt. Så det blir samme med babyen.. Brukt vogn var ikke i hennes tanker en gang da jeg spurte. Jeg ønsker meg ei dritlekker vogn jeg og, men innser at jeg hverken har råd til den og at den er veldig lite praktisk. Barnerommet er snart ferdig innredet med loppismøbler i en herlig shabby chic/retro stil. Synes ikke barnemøbler hverken fra dyre Stokke eller billige Ikea er særlig lekkert. Sånn sett er jeg veldig kresen, så... ja, der er jeg opptatt av at alt skal se bra ut. Det koster veldig lite penger, men masse tid og leting på bruktbutikker, loppemarked og auksjoner. For ikke å snakke om oppussingen. Men det er jo så moro!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #13 Skrevet 26. september 2007 Flott...helt enig, bedre med sin egen stil, trenger ikke koste flesk eller ha rett merke! Flott!
Kalama Skrevet 26. september 2007 #14 Skrevet 26. september 2007 Jeg også flirer litt av denne show off faktoren, som om barnet er et accessoir, et tegn på hvor vellykket man er. Jeg er glad jeg ikke lenger bor i Oslo 3, hvor dette er alldeles for jævlig. Barnevogn på Kaffebrenneriet i Frognerveien eller på Åpent bakeri - fyffan til snobberi! Jeg har lyst på en skikkelig gammel og søt barnevogn jeg, sjekk bildet her: http://www.viborghistorie.dk/upload/arkivalie/stor/Indgang_barnevogn_b_2.jpg De er jo sikkert litt upraktiske, men sååå søte! Og siden jeg er baby-mama om sommeren og slipper snø og slaps og brøytekanter den første tiden skulle det vel være mulig!
Kalama Skrevet 26. september 2007 #15 Skrevet 26. september 2007 Denne var enda søtere! http://www.arvenogskarven.dk/barnevogn.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå