m@mm@3 Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Vesla mi er 1 mnd, og er et lite matvrak - hun suger hardt og lenge når hun spiser og nå er brystvortene mine så såre og vonde. Bruker kun ullammeinnlegg, har brukt brystvortekrem, og skjell( albueskjell..) men ser ikke ut til å hjelpe... Takknemlig for svar:)
"husmor"med lille Nora Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 eg brukte en salve som het purelan.. du går på apoteket og spør. er en liten gul tube. så slipper du og vaske vekk salven før vesla di skal ha mat igjen.
Søskendrøm<3 Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 eller du kan bruke ammeskjold på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Jeg hadde det som deg med min første og det gikk heldigvis over etter noen uker, da ble de skikkelig herdet og hun kunne suge og dra i de så mye hun ville=). Men ingenting av kremer hjalp meg, men det kan jo lindre litt da. Med min andre var jeg sår i et par dager og så gikk det over. Han var kjempeflink til å ta puppen riktig og jeg tror det hjalp veldig. Pass på at hun ligger med magen sin mot magen din, at hun ikke henger i puppen og at leppene hennes er "brettet" utover rundt brystvorta. Jeg pleide å hjelpe til litt slik at hun fikk brystvorta godt inn i munnen. Kanskje ikke så gode råd, men trøst deg med at det går som regel over=)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Ekte kamskjell rett fra fjera, skal hjelpe! Barneskolen der jeg kommer og barnehagen tror jeg de samler inn å gir på sykhuset.
VinterSol+2 Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 er ikke sikkert det hjelper med brystvortekrem! jeg brukte det, for det lindret så godt, men først etter at jeg sluttet å bruke det, og i tillegg sov toppløs på natten, sluttet denne forferdelige sårheten. jeg har også noe som kalles reynaulds fenomen, hvilket ganske stor prosentandel av oss har. hadde du mye kramper under svangerskapet? det er i tilfelle veldig lett å behandle.
Kaja_07 Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Kamskjell kan absolutt anbefales. Fåes kjøpt på apoteket. Etter å ha brukt det en uke var jeg fin :-)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Blander meg inn her uten at jeg egentlig har noen gode råd, men dere som sier kamskjell? Er ikke de litt store. Hun hadde prøvd albueskjel, vil tro de passer bedre til puppen. Sikkert lurt å la puppen få henge fritt litt (om natta feks).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå