ha82 Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Var hos legen igår og fikk beskjed om at blodprosenten min er synkende.Gradvis har den sunket fra over tolv til under 10.Legen min sier det ikke er alarmerende.Så jeg må jo stole på han,men blir litt nervøs for det.For det normale er jo at den stiger den siste tiden...? er i uke 37.snart 38.
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 jeg ble bedt om å ta jern tabl da jeg var i uke 34, hb var på 9,1. steg til 9,6. men sist kontroll var den nede i 8,9 igjen. var da 40 uker på vei. så det er ikka alle den stiger på mot slutten. jeg skal ta noen nye bl.pr 4 uker etter fødsel for å sjekke opp om det har med graviditeten å gjøre. jeg har tatt jern hver dag, men ser ut til at kroppen ikke vil ta det opp. jeg hadde 12,3 helt i starten av svangerskapet.
Ioren Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Er ikke nødvendigvis normalt at den stiger mot slutten. Jeg har jernanemi, så er litt spesielt, men sånn har jeg hatt det iallefall; Startet på 8.8, hadde 10.7 iløpet av første trimester og så har den surra rundt på mellom 8.5 og 9.2 resten av svangerskapet. Bare ber meg fortsette med Duroferonen og Floradixen jeg tar (som forøvrig ikke hjelper meg, men skal være veldig fin for folk som ikke har jernanemi) Jeg tar den bare "sånn i tilfelle kroppen tar opp noe" Er i uke 38 nå.
Ioren Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Skal stå at LEGEN bare ber meg fortsette osv...
Propellmamma til 2 Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Nei, det er vel vanlig at blodprosenten synker på slutten? Men er den under 10 skal man vel helst ta jern med tanke på at man mister litt blod etter fødselen... Jeg hadde hb på 9,4 på forrige kontroll og ble bedt om å ta 2 stk hemofer-tbl sammen med appelsinjuice pr dag. Men jeg mistet ca 1500 ml blod etter forrige fødsel, så det er kanskje derfor...
kathrine86 Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 heisann jeg har hatt lav blodprosent i mesteparten av svangerskapet..je tar jerntablettene ferromax da disse er litt sterkere..fikk målt etter en uke med disse men den var lavere enn sist..da fikk jeg som følgende beskjed om og ta c vitaminer i tilllegg som er viktig for ooptaket av jern i kroppen..har man mangel på vitamin c så er det heller ikke rart at blodprosenten er lav selv med jerntabletter...dette skal helst tas på tom mage da opptaket av vitaminene tas bedre opp ikroppen hvis man ikke har spist først..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå