Gjest Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Da min mann og jeg kjøpte vår første leilighet sammen, hadde han mer egenkapital enn meg, slik at han betalte inn 20 prosent av det leiligheten kostet. Jeg betalte 10 prosent, og så lånte vi 70 prosent. Da vi solgte leiligheten, tjente vi nesten en million. Hvordan skal vi fordele disse? Hvis vi deler likt, betyr det at jeg får mer igjen for "investeringen" min enn han. Men jeg synes det blir helt feil at han skal ha dobbelt så mye av verdistigningen som meg? Kunne en løsning være å si at han får 200 000 av millionen, jeg får 100 000 og så deler vi 700 000 i to?Synspunkter?
Stratos med 3 barn Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hvis dere ikke klarer å bli enige selv, ville jeg gått til advokat! Så blir det sikkert riktig i hvert falll.....
Gjest Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Synst forslaget ditt er genialt jeg. Verdistigningen må jo deles likt etter at egenkapital (her 10% og 20%) er satt bort. Det hadde jo blitt det samme om dere hadde tapt penger på leiligheten. Det blir ikke rett om din mann skal ha mer av verdistigningen enn deg. Dere brukte vel rommene i leiligheten likt.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Først tar dere den totale verdien og trekker fra det som dere har i lån. Deretter tar dere hver deres egenkapital (han 20% og du 10%) og det som da er til overs deler dere på 2:-) Det blir mest rettferdg da dere får delt overskuddet etter dere har tatt det dere har gitt i egenkapital...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå