Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Jeg har fått hemorrider:( Er det noen som har noen råd? Jeg har begynt å smøre med analsalve men er det noe mer jeg bør gjøre? Hvor lenge pleier man ha hemorridene?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Dytter på denne - lurer også på dette!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Mine gikk tilbake en stund etter fødselen. Det jeg merket som hjalp å bli kvitt dem, var å sørge for å hele tiden ha normal avføring. Blir du hardmaga en dag, så er skaden skjedd igjen. også har mange en tndens til å holde litt igjen etter fødselen , for de gruer seg til å bajse, i tilfelle det gjør vondt. Drikk masse vann og fiberrik mat
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Gå på apoteket, kjøp noe som heter Scheriproct..eller noe i den dur. De har salver og stikkpiller du setter inn, hjelper godt. Løp og kjøp, ikke sitt hjemme og ha det vondt! Masse vann, biola, cultura..det er også bra!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Bare et viktig obs! -Dersom du spiser fiberrik mat, MÅ du huske MASSE drikke...mye mye mer enn vanlig. Først da har fiber den effekten den skal ha, ellers virker det mot sin hensikt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Du skal ikke bruke Scheriproct mens du er gravid, bruk alcos anal (desverre ikke like effektiv). Men du kan bruke Scheriproct etter fødselen. Mitt tips til berømte sykehusbaggen.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Scheriproct Intendis GmbH Berlin Antihemoroidemiddel. Pakningsvedlegg VarenummerATC-nr.: C05A A04
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Alcos-Anal Meda Antihemoroidemiddel. Pakningsvedlegg VarenummerATC-nr.: C05A X03
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Scheriproct skal bare brukes av gravide i samråd med lege da dette går over til fosteret.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 Vet....sjekk www.felleskatalogen.no Men sånt vet de på apoteket også..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #11 Skrevet 26. september 2007 Gå til lege og få resept på Scheriproct krem + stikkpiller (stikkpiller er på resept, kremen er det ikke). Scheriproct er kun skadelig for fosteret tidlig i graviditeten - dette har min lege sagt til meg.
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 26. september 2007 #12 Skrevet 26. september 2007 Scheriproct krem: (felleskatalogen) Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Preparater som inneholder kortikosteroider skal ikke brukes i løpet av svangerskapets tre første måneder. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet. Langvarig bruk bør spesielt unngås. Overgang i morsmelk: Prednisolon går over i morsmelk. Ved topikal bruk anses systemisk eksponering å være liten, og risiko for å påvirke det ammende barnet er lite sannsynlig ved terapeutiske doser. Amming frarådes ved langtidsbruk og ved særlig høye doser.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #13 Skrevet 26. september 2007 Jeg slet med hemorider under mitt forrige svangerskap. Prøvde alt mulig - fikk så et tips om honning. Kjøp deg plastikk-engangshansker og smør på) Finnes også en krem på helsekosten med honning i som også fungere bra. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #14 Skrevet 26. september 2007 Jeg har slete med hemorrider både før og under svangerskap. Noen råd som jeg har fått fra lege er: -Ikke press når du må på do.. det er noe av det verste du kan gjøre. -Bruk mykt toalettpapir -Drikk masse vann -Hemorrider kommer ofte av at man er for lite i aktivitet... (aktiviteten dabber jo gjerne av når man er gravid) -Spis fiberrik mat
Gjest Skrevet 26. september 2007 #15 Skrevet 26. september 2007 Jeg brukte da Scheriproct mens jeg var gravid, snakka med legen først da og han som sa jeg skulle bruke det. Men ikke bruk det i begynnelsen av svangerskapet, men siden du er her på 3 tri så regner jeg med du er på slutten =) Min roet seg ned på slutten av svangerskapet, så jeg kutta ut salven. Men den kom sterkt tilbake 1-2 uker etter KS. Tok da i bruk sheriproct igjenn, brukte den nesten 2 uker så var jeg helt bra. Står vel på pakken maks en uke om gangen, men jeg snakka igjenn med legen som sa at jeg bare skulle fortsette. Håper du blir kvitt svineriet, er noe av det verste som finnes det derre :s
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #16 Skrevet 26. september 2007 Hvis du syns de er vonde, har jeg et tips til deg: Bruk våtservietter istedenfor dopapir, jeg syns hvertfall det er mye mer skånsomt å tørke med de enn å gnikke med tørt dopapir.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #17 Skrevet 26. september 2007 "ikke press når du må på do" hvordan gjør man nr 2 da? er hard i magen og har hemorider. men bæsjen må jo ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå