alvis Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Lillebror kom 24.9 kl 08:52. En helt perfekt og nydelig gutt. Begynte med at vannet gikk delvis søndag kveld ved 21-tiden. Jeg hadde akkurat sendt mannen min til McDonalds for å kjøpe mat. Tente at jeg måtte gjøre noe for å få igang fødselen og siden McDonald mat hjalp da jeg ventet første mann så ville jeg prøve det igjen:) Vannet gikk før jeg fikk begynt på maten men siden jeg ikke hadde rier så spiste jeg først og ringte så til føden. Føden ville ha meg inn for en sjekk så vi fikk tak i barnevakt og dro med en gang. Jeg blev skrevet inn og dro hjem på permisjon i påventen av rier. Jeg la meg i sengen men sov ikke noe særlig. Hadde endel kynnere. Kl 04 våknet jeg av rier. Da var det allrede 5-6 min mellom riene og det begynte å bli ganske vondt. Kl 05 måtte jeg vekke mannen min. Da var det 3-4 min mellom riene og det blev bare mer og mer vondt. Mannen min ringte føden og vi fikk komme in. Var på føden kl 06 med 3 cm åpning og sterke rier. Jeg fikk lagt meg i badekaret og fikk lystgass. Det hjalp utrolig godt. Kastet opp et par ganger og da sa jordmor at dette var bra. Nå var jeg komt langt:) 2 timer etter vi kom inn, dvs kl 08 begynte pressriene og jeg hadde full åpning. Det var da det begynte å bli vanskelig for meg. Jeg presset og presset men følte ikke jeg hadde krefter. Ved sist fødsel var gutten ute på 3 pressrier så nå føte jeg meg mer og mer fortvivlet over at jeg ikke fikk babyen ut. Hadde lyst å gi opp en stund men førstod jo at det ikke var noen vei tilbake nå Etter nesten 45 min med pressrier kom han endelig! Han satt litt skjevt med hode og det var derfor det hadde vært så vanskelig. Jordmor sa jeg var kjempefling som klarte få ham ut. Han var 3344g og 49 cm. Han har masse sort hår men ellers ligner han ikke så mye på sin bror. Nydelig gutt! Vi kom hjem igår og så langt har det gått bare fint. Han spiser alrede godt og sover mye. Storebror kysser og klemmer på lillebroren sin. Tusen takk for meg og lykke til alle sammen.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 ååå -så flott at fødselen gikk så fint da =)) gratulerer så mye med lillegutten deres !! =)))
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 gratulerer så masse:) håper snart det er min tur nå! (termin dag om 40 min) Kos dere masse:)
1mor Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 gratulerer så mykje med gutten:) har 49 dager igjen til termin no og gleder meg til fødselen:)
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Gratulerer så mye med gutten! Lykke til videre. :-)
barmfager Skrevet 2. oktober 2007 #10 Skrevet 2. oktober 2007 TAkk for at du delte historien! Gratulerer masse med gutten!
mamma til s@lma Skrevet 2. oktober 2007 #11 Skrevet 2. oktober 2007 Gratulerer så mye ) kos dere masse alle fire
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå