Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Når gir dere de forskjellige måltidene, og hvor ofte ammer dere/gir mme i tillegg? Har en liten gutt på 6 måneder som virker "melke-lei"... Har vært veldig vanskelig både å amme han og gi han flaske i det siste. Nå har jeg prøvd i en time (med pauser imellom selvfølgelig ) både å gi han pupp og flaske, men han vrir seg unna og gråter. Så lagde jeg en god porsjon grøt og da spiste han opp hele! Så, han er jo tydelig sulten... Ihvertfall, derfor tenker vi nå å innføre måltid nr 3, sånn at han får i seg nok. Vi gir grøt to ganger om dagen fra før av. Ca mellom kl 11 og 12, og ca kl 18. Men, når skal jeg legge inn middagsmåltidet? Er det bedre å gjøre sånn som jeg gjorde idag, gi han grøt litt tidligere og gi middag mellom kl 13 og 14. Så blir ikke måltidene så tette. Hvordan gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Min gutt på snart 6mnd har vært melkelei i flere mnd, så her ble fast føde introdusert tidlig. Slik har vi det: kl.07 - mme kl.09- brødmat (bare noen få biter, lærer nå å spise brød) kl.11- grøt kl.15 - middag, vann og frukt kl.18- grøt kl.19.30- mme Han drikker vel max. 400ml pr.døgn. Har vært litt redd han får for lite mme, men jentene som var her inne i går hadde det på samme måte. Etter 6mnd skal man iallefall ha mer fast føde enn mme.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 hei Jeg gir ikke grøt på morgenen, men middag og kveldsgrøt :-) Her så får hun middag i 14 - 15 tiden og så grøt ca kl 18, fungerer utmerket :-) Tror ikke det er noe problem å gi grøt 11 - 12, så middag ca 15 og grøt igjen 18 :-)
Gjest Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Jeg har en gutt på drøye 6 mnd som ammes når han vil, i tillegg til 3 faste måltider: ca 11 Grøt ca 14 Middagsglass ca 18 Grøt
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 26. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2007 Takk for svar alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Gutten min virker også melkelei.. Han nekter å ta mme på dagen. Så slik ser måltidene ut her: Frokost kl.08: ca. 100 ml. mme + grøt av 120 ml. vann Lunsj kl. 12: frukmos og vann Middag kl. 15: Middags glass og litt fruk + vann Kvelds: grøt av 110 ml. vann kl. 18 og mme kl. 19 (da han legger seg). Da drikker han det han orker. Alt fra 5 ml. til 80 ml. Han er snart 7 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå