Gå til innhold

Kul i brystet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget en kul i ene brystet i går og når jeg kjente bedre etter oppdaget jeg en til!!! Kjempeekkelt. Men jeg håper nå på at det kan være en melkekjertel jeg kjenner eller noe sånt. Har noen annen oppdaget noe sånt så tidlig? Jeg er 20+3.

Skal til legen i morgen så da tenkte jeg å spørre henne, men det er så lenge å vente..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en kul i brystet som ble sjekket grundig i mars. Rett etter at jeg hadde oppdaget kulen og fått tatt røntgen, så oppdaget jeg at jeg var gravid. De fant ikke ut hva kulen var selv om det ble tatt biopsi, men det var sannsynligvis melkekjertelvev som var blitt hardt pga graviditeten. Det var i alle fall IKKE noe farlig i vevet! Jeg mistet etter 9 uker, og kulen forsvant gradvis etter en stund.

Nå er jeg gravid igjen, og kulen har kommet tilbake. Sannsynligvis er det altså hormonene som får kulen til å dukke opp. Forhåpentligvis er det noe tilsvarende hos deg, men det er viktig å få sjekket slike ting ordentlig opp, så pass på å nevn det for legen din!

Lykke til!!

Skrevet

Yepp, mine pupper kjennes som om de er fulle av klinkekuler. Har hatt det i alle graviditetene, blitt sjekket ut, og konstatert store melkekjertler. Tror du kan ta det med ro, men hvis du ikke klarer å slå deg til ro med det, kan du jo nevne det for legen neste gang du skal dit.

:o)

Skrevet

Godt å høre det er flere som har hatt det uten at det har vært noe farlig..

Gjør det vondt når dere trykker på dem? Det gjør det ikke på meg, innbilte meg det skulle gjort vondt hvis det var melkekjertler.

Det var jeg som skrev hovedinnlegget, tror kanskje jeg var anonym.

Skrevet

Vet du hva du gjør! Du ber om å få en undersøkelse, mammografi og forhåpentligvis avkreftet dine bekymringer. Det er ikke farlig å ta mammografi, de kan bruke lavdose stråler. OG de kan ta mindre bilder og heller bruke ultralyd. Det er jo sikkert bare melkekjertler, MEN du skal ikke behøve å gå rundt å engste deg. Det koster ikke så mye. Jeg har tatt mammografi og ultralyd under svangerskap, og det var ingen problem. Så lenge du sier fra om det når du kommer, så tar de hensyn. Synes det er viktig at du får undersøkt, slik at du kan slappe av og tenke mer på magen!!! Håper det går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...